سالیوان: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر اولویت آمریکا نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که در سفر به اراضی اشغالی برای دیدار با کابینه جدید این رژیم، درباره آنچه "تهدیدات ایران" خوانده، صحبت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، سالیوان که در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مرز با مکزیک با خبرنگاران صحبت می‌کرد، مدعی شد که دولت آمریکا به صراحت اعلام کرده است که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر اولویت ندارد و همچنان معتقد است که دیپلماسی راه حلی برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

در پی نگرانی‌های دولت آمریکا از سیاست‌های کابینه جدید و افراطی بنیامین نتانیاهو، آنتونی بلینکن قرار است به زودی راهی اراضی اشغالی شود. سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی احتمالا اواخر ماه ژانویه جاری انجام خواهد شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احارونوت در گزارشی تاکید کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز قرار است ۱۹ ماه جاری برای دیدار و گفتگو با نتانیاهو و شماری از وزرای کابینه او به فلسطین اشغالی سفر کند.

همچنین نتانیاهو نیز قرار است ماه آینده راهی آمریکا شود.

این در حالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش از این مدعی شده بود که واشنگتن احیای توافق هسته‌ای را از دستور کار خود خارج کرده و بر روی مقابله با همکاری‌های نظامی ایران و روسیه تمرکز خواهد کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39256
اخبار مرتبط

نظرات شما