استان قم به 50 مدرسه جدید نیاز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: برای جبران کمبودهای گذشته و همچنین برای تأمین کلاس درس مورد نیاز دانش‌آموزان جدید و آمادگی ورود به سال تحصیلی، هر سال به 50 مدرسه جدید در استان نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امروز در دیدار با سردار موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، اظهار داشت: عمده فعالیت‌های این اداره کل در سال‌های اخیر در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان متمرکز بوده است.

 رشد 3.5 برابری در زمینه تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی استان 

وی افزود: در یک سال گذشته و علی‌رغم کمبود اعتبارات، رشد مطلوبی برای تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی استان و از جمله برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی شاهد بوده‌ایم، تا آن جا که از دهه فجر سال 1400 تا دهه فجر سال 1401 و نسبت به مدت مشابه قبلی، رشد سه و نیم برابری در این زمینه مشاهده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل متبوع خود در یک سال اخیر بیان کرد: یکی از اهداف این دیدارها، بررسی ظرفیت های مشترک در ارائه خدمت بیشتر به مردم است.

اجتهادی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری به ویژه با توجه به رشد بیشتر جمعیت قم نسبت به میانگین کشوری و همچنین عدم تعیین فرآیند قانونی برای تملک زمین آموزشی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود است.

وی تصریح کرد: مهاجرپذیری قم و جمعیت زیاد دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان نسبت به میانگین کشوری، یکی دیگر از چالش‌های عمده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم تصریح کرد: آمار بیانگر آن است که برای جبران کمبودهای گذشته و همچنین برای تأمین کلاس درس مورد نیاز دانش‌آموزان جدید و آمادگی ورود به سال تحصیلی، هر سال به 50 مدرسه جدید در استان نیاز داریم که البته اعتبارات سالانه و کمک های خیرین، پاسخگوی این نیاز نیست.

اجتهادی درباره مشارکت خیرین در اجرای پروژه‌های اداره کل نوسازی استان نیز خاطرنشان کرد: درصد مشارکت خیرین از اعتبار لازم حدود 35 درصد است و کمک‌های این عزیزان در 70 درصد پروژه‌ها استفاده می‌شود.

محرومیت‌زدایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی مورد تاکید بسیج سازندگی است 

سردار محمدرضا موحد در این دیدار، اظهار داشت: یکی از وظایف بسیج سازندگی به عنوان یکی از زیرمجموعه سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی و تلاش در توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بیان  کرد: در حال حاضر توانمندی‌های فنی مهندسی بسیج سازندگی نیز بسیار خوب و قابل اتکا است.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل یک نشست و کارگروه تخصصی را برای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و مشترک اداره کل نوسازی مدارس و سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) مطرح کرد.

موحد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادها برای تحقق هم‌افزایی این دو مجموعه، تعریف یک فعالیت مشترک سه جانبه با بسیج مدارس برای انجام دوره آموزشی فنی، تعمیر و نگهداری پنل‌های خورشیدی در مدارس و واگذاری مسئولیت نگهداری از سیستم تأمین انرژی پنل خورشیدی به دانش‌آموزان همان مدرسه است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40262
اخبار مرتبط

نظرات شما