ابراز نگرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره موجودیت این رژیم

بنیامین نتانیاهو پس از خودداری سربازان ذخیره از مشارکت در آموزش‌های نظامی نسبت به موجودیت این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به موجودیت و فروپاشی این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن که ده‌ها نفر از نیرو‌های ذخیره این رژیم در اعتراض به کودتای قضایی کابینه نتانیاهو از شرکت در دوره‌های آموزشی خودداری کردند، امتناع از انجام خدمت نظامی را یک خطر وجودی برای اسرائیل دانست.

این تحولات در بحبوحه اعتراضات گسترده در سطوح مختلف سیاسی و اجتماعی به دنبال کودتای قضایی یا همان اصلاحاتی که نتانیاهو درصدد اجرایی کردن آن در سیستم قضایی این رژیم است، صورت می‌گیرد.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این طرح در قالب یک لایحه در جلسه کنست که به تازگی برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید، اما برای آن که قانون شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو پس از امتناع نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی از شرکت در تمرینات آموزشی از یائیر لاپید، رئیس مخالفان خواسته بود تا ارتش را از اختلافات سیاسی دور نگه دارد.

عصر دیروز یکشنبه، هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ درباره پدیده امتناع گسترده نیرو‌های ذخیره از آموزش نظامی گفتگو کرد.

هالیوی نسبت به امتناع گسترده از خدمت در ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کرد و توضیح داد که این پدیده با ابعاد نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

هالیوی به نتانیاهو و گالانت نسبت به گسترش این پدیده به عنوان نوعی اعتراض به اصلاحات قضایی که کابینه بنیامین نتانیاهواخیرا اعمال کرده، هشدار داد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40633
اخبار مرتبط

نظرات شما