عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ در گفتگو با قم فردا:

دشمن با دوقطبی‌سازی جامعه وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه دشمن با دوقطبی‌سازی به دنبال اختلاف و ناامیدی مردم نسبت به آینده نظام است، گفت: دشمن با دوقطبی‌سازی در جامعه وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رهبر معظم انقلاب چند روز قبل در یک دیدار چندین ساعته با دانشجویان به برخی مطالب بسیار مهم مانند دوقطبی سازی اشاره کردند و فرمودند که دوقطبی‌سازی به وجود نیاید؛ فعّالیّتهای دانشجویی جامعه‌ی دانشجویی را دوقطبی نکند، کشور را هم دوقطبی نکند؛ این یکی از مسائل بسیار مهم است. این دوقطبی‌گری خواست دشمن است. راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم.
از همین رو حجت‌الاسلام ملک‌زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه دیدار اظهار داشت: اصطلاح دو قطبی به معنای تعارض یا پدید آمدن تشتت در افکار عمومی است. حالتی که به موجب آن گروهی سیاسی یا اجتماعی درباره مساله‌ای به دو گروه موافق و مخالف تقسیم می‌شوند.
وی ادامه داد: پدیده دو قطبی شدن جامعه گرچه بیشتر وجهه سیاسی دارد و اساسا به تعارض‌ها و تضادهای سیاسی اطلاق می‌شود اما عوارض و پیامدهای آن در فرهنگ و سایر مسائل اجتماعی کشور هم مشاهده می شود. چون دو قطبی شدن جامعه مانع اصلی اتحاد و سد بزرگ در مسیر دستیبابی به انسجام اجتماعی است. و این دقیقا همان چیزی است که دشمنان نظام اسلامی به دنبال آن هستند تا با دوقطبی سازی جامعه و ایجاد تشتت و اختلاف در کشور، مردم را نسبت به اینده نظام بدبین و ناامید سازند.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: بنابراین همه دلسوزان نظام اعتراف دارند که دوقطبی شدن جامعه در راستای اهداف دشمنان بوده و مخرب است، چون وحدت و انسجام ملی را نشانه می‌گیرد.
وی بیان کرد: در جامعه‌ دوقطبی گروه‌هایی که با هم مقابله می‌کنند برای رسیدن به مقصود خویش معمولا به هر ابزاری مثل دروغ، تهمت، انتشار خبر جعلی، توهین و برچسب‌زنی و خشونت متوسل می شوند؛ همان اعمال ناپسندی که دشمنان نظام در اغتشاشات پاییز سال گذشته به آنها متوسل شدند و تلاش کردند اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی را به انحطاط کشانند.
حجت الاسلام ملک زاده گفت: چنین پیامدی برای ما ایرانیان با سابقه فرهنگی غنی مذهبی و ملی بزرگ پسندیده نیست. لذا باید مانع از بوجود آمدن این خواست دشمن شویم.

دشمن در فضای مجازی به دنبال انحراف فکری و فرهنگی جامعه است
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در خصوص فضای مجازی و اینکه دانشجویان در این فضا غرق نشوند، خاطرنشان کرد:  در حوادث مختلف کشور ازجمله اغتشاشات ماه های اخیر دشمن نشان داد با سوء استفاده از فضای مجازی به دنبال انحراف فکری و فرهنگی جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.
وی ادامه داد: از این رو وظیفه همگان به ویژه قشر جوان و دانشجویان متعهد که بیشتر مورد هجمه دشمنان قرار دارند این است که مانع از تحقق اهداف دشمن در ایران اسلامی شوند و مراقب باشند ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: البته پرهیز دادن رهبری از دو قطبی کردن جامعه به معنای سکوت در برابر کاستی ها و ناکارامدی ها و فسادهای کلان نیست. بدیهی است پرهیز دادن از دو قطبی کردن جامعه در بیانات رهبری نباید بهانه ای باشد برای نادیده گرفتن مشکلات و در پیش گرفتن راه سکوت و پذیرش در برابر فاصله و شکاف اقتصادی، بی عدالتی و فساد فرهنگی و سیاسی. چنانکه رفع این مشکلات از موضوعاتی است که قریب به سه دهه است ترجیع بند سخنان انتقادی رهبر معظم انقلاب نیز می باشد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41608
اخبار مرتبط

نظرات شما