مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد:

کمبود ۱۲ هزار کارگر در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: نرخ بیکاری استان قم ۶ درصد یعنی ۴۰ هزار نفر است اما بااین‌وجود کمبود ۱۲ هزارنفری کارگر در استان قم داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا وحید وزیری راد در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته کار و کارگر که پیش از ظهر امروز در سالن شهید فخری زاده مجتمع آیت‌الله سعیدی برگزار شد اظهار داشت: در ساخت مسکن کارگری شروع خوبی در سال گذشته رقم خورد همچنین در حوزه دارویی اشتغال خوبی در قم ایجاد خواهد شد، یکی از موضوعات مورد درخواست توسعه زیرساخت خدمات بیمارستان امام رضا علیه‌السلام قم بود که انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته مشاغل خانگی وجود دارد، بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات توزیع شد مخصوصاً برای بانوان سرپرست خانوار، همچنین چند نمایشگاه فروش محصولات خانگی با کمک بسیج برگزار شد که کمک خوبی به مشاغل خانگی شد.

وزیری راد بابیان اینکه در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور نوبت رسیدگی پرونده‌ها به‌روز است گفت: از هزار میلیارد تسهیلات متعهد شده در بخش اشتغال ۷۷۹ میلیارد تومان پرداخت‌شده است، نرخ بیکاری استان قم ۶ درصد یعنی ۴۰ هزار نفر است اما بااین‌وجود کمبود ۱۲ هزارنفری کارگر در استان قم داریم.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  ۳۹۰ هزار نفر جمعیت فعال استان وجود دارد اما کارگر ساده و کارگر کارآمد و ماهر کم است دالان مشاغل، آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وزیری راد بابیان اینکه در بخش تشکل‌های کارگری انسجام خوبی رخ‌داده است گفت: در هدفمندی یارانه‌ها کارهای زیادی انجام شد ساختمان قرارگاه هدفمندی یارانه‌ها برای اولین بار در کشور از تجمیع چند اداره در قم ایجاد شد تا از رفت‌وآمدهای بین ادارات کم شود.

مدیر با اشاره به اینکه سال گذشته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مبارزه در با فساد تقدیر شد گفت: در خصوص روابط کار که همان رابطه کارگر و کارفرما است هیئت‌های سازش فعال‌شده است تا صدور احکام کیفری کاهش پیدا کند.

 وزیری راد: در هر واحد تولیدی که بسیج کارگری حضورداشته و فعال بوده است اختلاف کارگر و کارفرما به صفر رسیده به همین منظور درصدد گسترش پایگاه‌هایی بسیج کارگری هستیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص عدم پرداخت حقوق بیکاری گفت: مسیر بیمه بیکاری تعریف‌شده شخص بیمار شده اگر نتوانست شغل جدید پیدا کند آموزش فنی حرفه‌ای را می‌گذارند و در مدت آموزش هم  حقوق بیکاری دریافت می‌کند پرداخت حقوق بیکاری آخرین مرحله است هدف اصلی تثبیت اشتغال است‌.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41644
اخبار مرتبط

نظرات شما