نخستین رویداد تانا در استان قم به کار خود پایان داد

نخستین رویداد تانا در استان قم نخستین رویداد تانا استان قم در حوزه علوم انسانی و اسلامی و فناوری های نرم و صنایع خلاق با امضای ۳۱ تفاهم نامه همکاری و معرفی و تقدیر از ۸ برگزیده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس شورای سیاستگذاری رویداد تانا استان قم در مراسم اختتامیه  این رویداد که در سالن اجتماعات شهید فخری زاده  پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۳۰ دستگاه و نهاد اجرایی طرح تقاضای خود را مطرح کردند گفت: براین اساس بعد از شناسایی و ثبت ۲۰۳ نیاز فناورانه و پذیرش و داوری ۷۳ ایده و طرح به منظور رفع نیازهای ثبت شده، در نهایت ۳۱ تفاهم نامه اجرای طرح فناورانه به مرحله امضا رسیده است.


دکتر خیراله رهسپارفرد با بیان اینکه استان قم به عنوان اولین برگزارکننده تانا در حوزه علوم انسانی و اسلامی عمل کرده است گفت: پارک علم و فناوری استان مساله محوری را مبنای راهبرد عملیاتی خود قرار داده است و به توسعه ظرفیت های اصیل استان قم در گستره بین‌المللی نگاه ویژه‌ای دارد.


رویداد تانا محل توسعه ظرفیت های استان قم است

در بخشی دیگری از این رویداد، دکتر مجیدی،دبیرکل مجمع بین المجالس آسیایی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر قم در حوزه گردشگری، صنایع خلاق و سوغات گفت: با توجه به این ظرفیت ها، برگزاری رویداد تانا در حوزه علوم انسانی برکات و خروجی های تحول آفرینی خواهد داشت.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز با بیان اینکه خلاء های مهمی در تولید محصولات صنایع فرهنگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی وجود دارد گفت: آنچه امروز ضروری به نظر می رسد این است که باید در حوزه کسب و کاربه سمت ارتقای سبک زندگی اسلامی برویم.
دکتر ابوالقاسم مقیمی با ابراز خرسندی از نفوذ کارکردهای فناوری در توسعه صنایع فرهنگی افزود: توسعه علوم انسانی مبتنی بر بازار می تواند ارزش های انقلاب اسلامی را بیش از پیش نشان دهد.

هر نوع فناوری باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز  در این رویداد با بیان اینکه اگر علم سلطان باشد منجر به اقتدار ملی می شود گفت: حکمرانی اسلامی زمانی شکل می گیرد که علم و تعهد در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با تاکید براینکه مراکز علم و فناوری می توانند فرصت های خوبی را برای جامعه فراهم کنند گفت: برای هر نوع فناوری باید یک پیوست فرهنگی با همکاری و مشارکت حوزه های علمیه تعریف و کارسازی شود.

گره گشایی در حوزه فناوری و نوآوری برعهده علوم انسانی است
مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف با تمجید از عملکرد خوب استان قم در برگزاری رویداد تانا با محوریت علوم انسانی و فناوری های نرم و صنایع خلاق گفت: یکی از اهداف تانا این بوده است اثبات کند نوآوری یک کارگروهی با بازیگرانی است که می توانند هنجارها، باورها و ارزش های مناسبی را فراهم کنند.
دکتر صفدری با بیان اینکه گره گشایی در حوزه فناوری و نوآوری برعهده مولفه های علوم انسانی است گفت: ارزش رویداد تانا به این است که بازیگران را با نقش آفرینی های مختلف دور هم جمع می کند تا نیازها و ایده ها منجر به محصولات ارزشمند و هدفدار شوند.
گفتنی است، رویداد تانا ابتکار ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هدف از آن توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها با محوریت شناسایی و رفع نیازهای فناورانه از طریق فعالسازی ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری هر استان  است.
 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43213
اخبار مرتبط

نظرات شما