عضو شورای شهر قم :

در بافت فرسوده و تاریخی به‌غیراز شهرداری، میراث هم نقش دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در توسعه آینده شهر رضایتمندی و آسایش مردم بسیار مهم است، گفت: در بافت فرسوده و تاریخی به‌غیراز شهرداری، میراث هم نقش دارد.

 سید مجتبی سبحانی ثابت در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  با اشاره به اینکه ۳۱۵ هکتار در قم بافت تاریخی است که باید میراث نظر دهد، گفت: در این بافت‌ها قوانینی از سوی میراث اعلام شده؛ مانند اینکه حق عقب‌نشینی و ساخت بیش از یک‌طبقه را ندارد همین مسئله باعث شده که فرد خانه خود را در بافت تاریخی و فرسوده اجاره دهد و یا رها کند و در منطقه دیگر ساکن و یا سرمایه‌گذاری کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز ساکنین بافت تاریخی و فرسوده ما دارای ساکنین غیربومی هستند و برخی از قسمت‌ها به‌صورت مخروبه شده است.
عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری خواهان ساخت‌وساز و توسعه است؛ ولی نگاه‌ها جزیره‌ای است، گفت: امروز در برخی از شهرها بافت‌های فرسوده و تاریخی به‌خوبی ساخته شده است.
وی ادامه داد: اعضای شورا بر همکاری دستگاه با یکدیگر دراین‌خصوص تأکید دارند. امروز برای بافت فرسوده عوارض صفر در نظر گرفته شده و از سوی دیگر وام هم می‌دهند؛ اما وقتی اجازه ساخت بیشتر از یک‌طبقه داده نمی‌شود مردم اقبالی ندارند که ساخت‌وسازی داشته باشند. در بافت‌های تاریخی و فرسوده نگاه ای ایجاد شده است که مردم به این سمت از مناطق نمی‌روند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43305
اخبار مرتبط

نظرات شما