معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

کمبود آب و آلودگی هوا از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی کشور است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، مهمترین چالش های زیست محیطی کشور را در پنج محور آب، گرد و غبار و آلودگی هوا، مصرف انرژی، تغییر کاربری اراضی و تنوع زیستی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرج حشمتی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حفاظت محیط زیست قم افزود: متأسفانه استان قم در دو محور نخست یعنی آب و آلودگی هوا وضعیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد: استان قم با توجه به تراکم بسیار بالای جمعیتی و صنعتی، خشکسالی گسترده و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور، دارای تهدیدات زیست محیطی گسترده ای است.

حشمتی با بیان اینکه امیدواریم همه دستگاه های اجرایی در استان قم نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست دغدغه مند باشند، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای انجام هرچه بهتر وظایف خود، به لحاظ منابع انسانی و اعتباری، نیازمند تقویت و حمایت حداکثری است.

وی همچنین با اشاره به عزم جدی دولت مردمی سیزدهم برای بهبود وضعیت زیست محیطی در کشورمان تصریح کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه عموم اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و ایجاد آلودگی و تخریب آن به هر نحو ممنوع است؛ این اصل مترقی مسیر را برای همه مردم و مسوولان به خوبی روشن کرده است.

وی اقدام های انجام شده در کشور برای مقابله با پدیده گرد و غبار را نسبت به گستردگی کانون های فعال بسیار اندک دانست و گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۱ تیرماه (۱۲ ژوئیه) به نام «روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار» در تقویم بین المللی ثبت شده است.

در پایان این آیین از خدمات سید رضا موسوی مشکینی در طول پنج سال گذشته تقدیر و محمدحسین بازگیر به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان قم معرفی شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43341
اخبار مرتبط

نظرات شما