عضو خبرگان رهبری:

حملات شیمیایی صدام علیه ایران با چراغ‌سبز آمریکا بود

عضو خبرگان رهبری با بیان این که حملات شیمیایی صدام علیه ایران با چراغ‌سبز آمریکا بود، گفت: این حمایت‌ها به‌منظور پیروزی صدام و ازبین‌بردن جمهوری اسلامی ایران بود.

آیت‌الله توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز حمله شیمیایی به سردشت اظهار داشت: در طول جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای جهان از عراق و صدام حسین حمایت می‌کردند.
وی ادامه داد: این حمایت‌ها به‌منظور پیروزی صدام و ازبین‌بردن جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت با شکست مفتضحانه آن‌ها به پایان رسید.
توکل بیان داشت: قطعاً این حمله‌ها با حمایت‌های آمریکا صورت‌گرفته است چرا که این کشور حتی قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه را وتو کرد و در واقع چراغ‌سبز را برای این حمله‌ها روشن کرد.
وی تصریح کرد: این کشور نه‌تنها خود از این حربه‌ها استفاده می‌کند بلکه بر خلاف ادعاهای حقوق بشری از دیگر کشورها نیز در راستای منافع خود برای استفاده از این ابزارها حمایت می‌کند که نمونه آن سردشت و استفاده صدام از این تسلیحات است.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: حتی اسناد حمایت آمریکا از صدام حسین در جنگ عراق و چراغ‌سبز این کشور برای استفاده از تجهیزات شیمیایی در رسانه‌های این کشور منتشر شد که نشان‌دهنده عمق کینه و دشمنی آمریکا با ایران است.
وی تأکید کرد: ضرورت دارد چهره‌ای واقعی استکبار جهانی و ستم‌هایی که این کشور علیه کشورمان کرده برای جوانان تبیین شود.

خبرنگار: عباسعلی محمدی مطلع
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43463
اخبار مرتبط

نظرات شما