وزیر علوم:

تاثیرگذاری کنکور به مرور کاهش می‌یابد

وزیر علوم با اشاره به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس این مصوبه تاثیرگذاری کنکور امسال 40 درصد کاهش می‌یابد و به مرور این رقم سال‌های آینده هم می‌تواند افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 14 و 15 تیرماه برگزار شد و نزدیک به یک میلیون و 120 نفر از دواطلبان رشته‌های مختلف با تمام استرس‌ها و اضطراب‌هایی که داشتند در این ماراتن علمی شرکت کردند.

یکی از موضوعاتی که همواره در چنین ایامی مطرح می‌شود بحث حذف کنکور و کاهش تاثیرگذاری آن در ورود به دانشگاه است که محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه دولت  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این باره و اینکه اتفاق جدیدی در این باره رخ داده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد  که براساس آن معدل دوران دبیرستان در کنکور تاثیر خواهد داشت.

اشاره وزیر علوم به مصوبه‌ای در خصوص اصلاح سیاست‌‌های سنجش و پذیرش دانشجویان بود که در هشتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شد. براساس این مصوبه معدل سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تیرماه سال گذشته توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این مصوبه باعث می‌شود امسال 40 درصد از تاثیرگذاری کنکور کاهش پیدا کند و به مرور سال های آینده هم این رقم می تواند افزایش پیدا کند.

وی گفت: در نهایت این مسئله باعث خواهد شد میزان اضطراب و استرس کنکور برای داوطلبان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43642
اخبار مرتبط

نظرات شما