رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم:

دشمن از روحیه استکبارستیزی اربعین وحشت دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اربعین روحیه استکبارستیزی دارد و شیعه را به‌عنوان جریان سیاسی و دینی، کامل معرفی می‌کند، گفت: دشمن از همین روحیه اربعین وحشت دارد.

مصطفی ملایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: اربعین بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان جهان است تا جایی که این تجمع چند برابر مراسم حج است، اربعین دارای ظرفیت‌های بالایی حتی بیشتر از حج است و به دلیل خاستگاه آن که قیام  امام حسین علیه‌السلام است حرکتی سیاسی و دینی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: حماسه اربعین البته هنوز به ظهور و بروز کامل نرسیده، باوجود تحریم و تهدیدهای داعش در سال‌های قبل جمعیت قابل‌توجهی از ایران و عراق و سایر کشورها در این مراسم شرکت می‌کردند و هر سال عظیم‌تر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان با حج خیلی مشکلی ندارند؛ ولی با اربعین دشمنی می‌کنند زیرا می‌دانند این حرکت به کجا می‌رسد به همین دلیل با آن مشکل دارند و با انواع ابزار و اشکال دشمنی می‌کنند.
ملایی افزود: اربعین روحیه استکبارستیزی دارد و شیعه را به‌عنوان جریان سیاسی و دینی، کامل معرفی می‌کند، روحیه همدلی و حماسه‌ای که در این حرکت وجود دارد غیرمسلمانان را نیز جذب می‌کند حتی برای بعضی از مسلمانانی هم که خیلی این روحیه حماسی و استکبارستیزی را ندارند اربعین جذب‌کننده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: دشمن گرمای هوا را بهانه می‌کند که مردم در این حرکت عظیم شرکت نکنند درحالی‌که استقبال مردم بیشتر شده است تا جایی که ساعت کار مراکز صدور گذرنامه بیشتر شده است از طرفی خادمان و مسئولان تلاش می‌کنند تا خدمات رفاهی، خودرو و پارکینگ افزایش پیدا کند، مردم با وجود همه سختی‌ها و کمبود امکانات خودشان با تمام وجود می‌خواهند در این حماسه عظیم شرکت کنند.
وی افزود: اجتماع عظیم اربعین دو بازوی ویژه دارد یک بازوی آن قدرت شناختی اسلام و جهان تشیع است که باور به ظهور را جهانی می‌کند و باور به ایثار، گذشت و امربه‌معروف را تبیین می‌کند و بی‌تفاوت نبودن به مظلومان و مستضعفین را اعلام می‌کند، اربعین فریاد می‌زند دنیای استکبار بداند که یک جریان بسیار عظیم و پر قدرت در جهان با محوریت امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل می‌گیرد و دنیای استکبار را به هم می‌ریزد.
ملایی اضافه کرد: بازوی دوم هم قدرت روانی این حماسه را بیان می‌کند که همان وحدت و با هم بودن است و خیل عظیم جمعیت امید به ظهور امام‌زمان (عج) را تقویت می‌کند، باور داریم اربعین زمینه‌ساز ظهور است، قدرت روانی اربعین را نباید نادیده گرفت اربعین انگیزه و امید را بین مستضعفان جهان اشاعه می‌دهد و تقویت می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: حضور مردم در مراسم پیاده اربعین نشستن در کشتی نجات است کشتی نجاتی که وسعت آن بی‌نهایت است، امروز راه نجات در پیروی از امام حسین علیه‌السلام است و از طرفی اربعین تقویت جایگاه ولایت است هرکسی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کند به امامت و ولایت معتقد است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44608
اخبار مرتبط

نظرات شما