آیت‌الله نوری همدانی:

تصمیمات مسئولان با حضور در مساجد مردمی‌سازی شود

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید با حضور در اجتماع اسلامی مساجد تصمیم‌گیری شود، گفت: مسجد باید محور تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در آستانه برگزاری نخستین همایش ملی تکریم فعالان مساجد، ۳۰۰ نفر از منتخبان استانی این همایش با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.


آیت الله حسین نوری همدانی در این دیدار، ضمن تسلیت ایام ماه صفر، موضوع مسجد را یکی از مطالب مهم اسلامی دانست و اظهار کرد: حضور در مساجد برای نماز که تضرع به درگاه پروردگار متعال است وظیفه همگانی، دینی و اسلامی است بنابراین باید اولین سعی و کوشش صاحبان سِمت، عناوین و مسئولیت‌ها در کشور، حضور در مساجد و تشکیل نماز جماعت باشد.


این مرجع تقلید ادامه داد: مسئولان و تصمیم‌سازان کشور باید با حضور در مساجد و قرار گرفتن در بین مردم سعی کنند تصمیماتی که برای اداره امور کشور می‌گیرند را مردمی کنند؛ زیرا از صدر اسلام همین‌گونه بوده و پیامبر اکرم(ص) همواره در مسجد و در محضر مردم حضور داشتند و تصمیمات مهم در مسجد اتخاذ می‌شده است.


وی با تاکید بر اینکه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باید با حضور در اجتماع اسلامی مساجد تصمیم‌گیری شود، گفت: مسجد باید محور تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور باشد.

لزوم اهتمام به اقامه نماز صبح

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین وظایف ائمه جماعات مساجد پرداخت و عنوان کرد: امام جماعت باید تک تک مامومین خود را بشناسد و به مسائل و مشکلات آنان واقف باشد.

این مرجع شیعی ضمن توصیه به بسیجیان جهت مطالعه مجموعه بیانات امام خمینی(ره)، با اشاره به بیانیه ایشان در حمایت از طلاب مجاهد که فرمودند «آفرین بر طلبه‌هایی که دیوارهای فیضیه را در نوردیدند و در جبهه‌های جهاد و شهادت حضور پیدا کردند» یادآوری کرد: حضرت امام خمینی(ره) وقتی امر به حضور در جبهه می‌کردند رزمندگان اول در مساجد حضور پیدا می‌کردند و از مسجد به جبهه اعزام می‌شدند.
آیت‌‌الله نوری همدانی در‌ ادامه سخنان خود، ضمن انتقاد از عدم برقراری نماز جماعت صبح در برخی مساجد کشور اظهار کرد: باید نسبت به افزایش جمعیت نمازگزاران صبح و ظهر اهتمام ویژه‌ای داشت.


لازم به ذکر است در انتهای این مراسم، در حضور آیت‌الله نوری همدانی از چندین تن از فعالان مساجد در کشور تقدیر و تشکر بعمل آمد‌.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44726
اخبار مرتبط

نظرات شما