رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

تمدن اسلامی با محوریت مساجد شکل خواهد گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باور داریم که تمدن اسلامی با محوریت مساجد شکل خواهد گرفت؛ در بیش از ۱۷ هزار مسجد رویکرد تحقق محله اسلامی مسجد محور آغاز شده است تا با حضور مردم، همه ببینند مسجد کانونی برای فعالیت‌های علمی آموزشی و تربیتی و کمک‌های مومنانه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در آستانه برگزاری نخستین همایش ملی تکریم فعالان مساجد، ۳۰۰ نفر از منتخبان استانی این همایش با حضرت آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.


‌ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این دیدار، ضمن تشکر از میزبانی آیت‌الله نوری همدانی از فعالان مساجد، با معرفی جمع میهمانان در توضیحاتی خدمت این مرجع شیعه گفت: برای نخستین بار مجموعه نهادهایی که در قبال مساجد وظیفه دارند گرد هم آمده‌اند و مساجدی که کمتر فعالیت داشته‌اند را مورد تمرکز قرار دادند که نتیجه این فعالیت‌ها اضافه شدن بیش از ۱۲۰۰ مسجد به مجموعه مساجد فعال کشور است.

وی افزود: ما باور داریم که تمدن اسلامی با محوریت مساجد شکل خواهد گرفت که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است لذا با تقویت و تجهیز مساجد و کمک به فعال شدن آنها به سمت تحقق محله اسلامی و دولت اسلامی پیش خواهیم رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در بیش از ۱۷ هزار مسجد رویکرد تحقق محله اسلامی مسجد محور آغاز شده است تا با حضور مردم، مساجد به کارکردهای اصلی خود بپردازند و ظرفیت‌های آنها محقق شود تا همه ببینند مسجد کانونی برای فعالیت‌های علمی آموزشی و تربیتی و کمک‌های مومنانه است.


وی افزود: سازمان بسیج مستضعفین سعی می‌کند ظرفیت‌های بسیج محلات را به طور کامل فعال کند و برای تحقق این امر قرارگاه ‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفته است؛ هیئت امنای مساجد، خادمان مساجد، نمازگزاران و بسیجیان مساجد در این طرح حضور دارند و به تحقق این طرح کمک می‌کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44727
اخبار مرتبط

نظرات شما