در هفته دولت صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از ۱۸ طرح کشاورزی با اشتغال‌زایی ۱۷۲ نفر در قم

رئیس جهاد کشاورزی استان قم از بهره‌برداری ۱۸ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای ۱۷۲ در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا حاجی رضا اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان قم در راستای تأمین امنیت غذایی استان بر اساس رویکرد دولت سیزدهم اقدامات لازم را صورت داده و این بخش ظرفیت خوبی در استان قم دارد.
وی عنوان داشت: در حال حاضر تولیدات کشاورزی استان قم به ۸۵۰ تن رسیده و در این حوزه شاهد رشد ۵ درصدی در ایجاد اشتغال هستیم.
رئیس جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه استان قم در رتبه‌بندی وضعیت کشاورزی رتبه‌های خوبی دارد افزود: قم در زمینه تولید گوشت ماهیان خاویاری رتبه ششم، در تولید تخم‌مرغ رتبه سوم و در تولید محصول توت نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده و در دیگر محصولات کشاورزی نیز جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد.
حاجی رضا عنوان داشت: در زمینه صدور سند اراضی کشاورزی طی یک سال اخیر ۳۶۶ پلاک ثبتی در قالب ۵۹ کمیسیون استانی و ۶۰ کارگاه شهرستانی تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و شرایط خاص اقلیمی استان قم بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امیدواریم تا پایان سال جاری، شاهد رشد ۷ درصدی محصولات کشاورزی در استان قم باشیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی علمی و عملی در این حوزه بهره‌برداری خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: در هفته دولت امسال ۱۸ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه‌ها در مجمع ۱۷۲ نفر اشتغال‌زایی خواهند داشت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44761
اخبار مرتبط

نظرات شما