عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم خبر داد:

هدفگذاری تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در پایان برنامه هفتم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون درباره صنعت از هدف‌گذاری افزایش تولید سالانه خودرو به ۳ میلیون دستگاه تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روح اله ایزدخواه با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره صنعت، گفت: در نشست امروز فصل 10 لایحه که مربوط به صنعت، معدن و رشد تولید است مورد بررسی قرار گرفت و به مواد 47 و 48 لایحه رسیدگی شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در ماده 47 این برنامه اهداف کمی در حوزه صنعت و معدن ‎مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: در این ماده ما ضمن حفظ پیشنهاد لایحه دولت، موارد دیگری را نیز درخصوص فولاد، مس، آلومینیوم، ذغال سنگ، سرب، روی، طلا و خودرو به آن افزودیم.

وی با بیان اینکه ‎هدف‌گذاری برای تولید 3 میلیون دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تا پایان برنامه هفتم یکی از موضوعات بود به این معنا که باید در سال پایانی برنامه تولید خودرو به 3 میلیون دستگاه رسیده باشد، افزود: با ‎توجه به اینکه ما معضل خودرو‌های فرسوده را در کشور داریم، ‎اسقاط سالانه 500 هزار دستگاه خودرو تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی دیگر از اهداف تعیین شده در نشست امروز بود؛ به رغم وجود چهار قانون درباره الزام اسقاط خودرو، متاسفانه زنجیره اسقاط خودرو اکنون راکد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین مصوب شد در برنامه هفتم، یک و نیم میلیون دستگاه خودروی برقی سواری شخصی وارد شبکه حمل و نقل کشور شود، همچنین تولید داخل ماشین آلات صنعتی سالانه 250 میلیون دلار افزایش پیدا کند و صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو به 20 درصد تولید داخل برسد.

ایزدخواه با بیان اینکه در زنجیره معادن اولویت‌بخشی به مس یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون بود، گفت: در بند الف ماده 48 که به کلان پروژه‌های مهم، راهبردی و پیشران کشور اشاره شده مصوب شد اقدامات لازم برای کریدور‌های شمالی- جنوبی و شرقی- غربی در بخش ریلی و دریایی، قطار سریع‌السیر در مسیر پر مسافر از جمله تهران- مشهد، انتقال حداکثری فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی و ایجاد شهر فرودگاهی در این فرودگاه، توسعه سواحل مکران و شهر‌های ساحلی، مهار آب‌های مشترک و مرزی، توسعه خوشه‌های تولیدی و کسب و کار انجام شود.

وی با اشاره به مصوبه مهم امروز کمیسیون تلفیق افزود: براساس این مصوبه واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ مجاز شدند با سرمایه‌گذاری برای تامین برق، گاز و آب موردنیاز خود اقدام کنند، دولت نیز مکلف شد هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی برای آن‌ها ایجاد نکند به گونه‌ای که آب، برق و گاز صرفه‌جویی یا تولید شده را بدون اعمال محدودیت زمانی یا مکانی در اختیار واحد‌های مذکور قرار دهد.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44778
اخبار مرتبط

نظرات شما