امسال رکورد تولید خودرو را خواهیم زد؛

عرضه انبوه خودروهای برقی از سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه از سال آینده خبر داد و گفت: تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است و امسال رکورد تولید خودرو را خواهیم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است و وزارت صمت با تسهیلگری شرایط را فراهم می‌کند و مردم در این مورد نگران نباشند.

وی افزود: اختلاف‌نظرها بین سازمان استاندارد، محیط زیست و خودروسازان در مقررات و ضوابط بوده است که با دستور رئیس جمهور در حال گذر از این مشکل هستیم. مردم نگران نباشند؛ زیرا خودروها تولید شده‌اند و امسال رکورد تولید خودرو را خواهیم زد.

وزیر صمت گفت: در تحویل خودروها به مشتریان این موانع را بر می‌داریم و کسانی که به حساب خودروسازان یا سازمان حمایت پول واریز کردند خودروی خود را تحویل خواهند گرفت و روندها دنبال می‌شود و شرکت‌ها و خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند.

علی‌آبادی ادامه داد: خودروهای مونتاژی هم تولید شده که به‌زودی اطلاعات آنها نیز اعلام می‌شود.

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

وی با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تنظیم و تدوین شد و به دولت ارسال شده است، گفت: در جلسه هیئت دولت مطرح و تصویب خواهد شد که در این بخش تسریع خواهیم داشت.

وزیر صمت در مورد واردات خودروهای نو نیز، بیان کرد کرد: روال کاری واردات خودروهای نو انجام می‌شود و تعداد زیادی خودرو وارد شده که یک نمایشگاهی برپا می‌کنیم و مردم می‌توانند خودروها را ببینند.

تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه از سال آینده

علی‌آبادی با اشاره به اینکه مسیر ساخت انبوه اتوبوس‌های برقی به صورت انبوه آغاز شده است، گفت: احتمالاً مردم تا آخر امسال تعداد قابل توجهی اتوبوس برقی در شهر مشاهده خواهند کرد و از این اتوبوس‌های برقی استفاده خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه سال آینده خودروهای برقی به‌صورت انبوه برای مردم عرضه خواهد شد، بیان داشت: ساخت موتورسیکلت برقی به‌صورت تجاری آغاز شده و در زمینه تولید خودروی برقی نیز دو شرکت جلوتر از بقیه هستند، البته در ساخت موتورسیکلت به صورت تجاری بعضی ازشرکت‌ها کار را شروع کرده‌اند.

وزیر صمت با اشاره به واردات، ادامه داد: واردات خودروهای برقی که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند، نیز در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند بود.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44801
اخبار مرتبط

نظرات شما