استاد حوزه و دانشگاه:

تکریم زائران خارجی اربعین، احترام به امام‌زمان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رعایت تکریم و احترام مسافران اربعین که از کشورهای مختلف در ایران حضور پیدا می‌کنند جزئی‌ترین و ساده‌ترین تکلیف یک منتظر ظهور و یک اربعینی پای‌کار سیدالشهدا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار
پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در مورد مهمان‌نوازی، آداب زیادی وجود دارد در خصوص زائران اربعین باید نگاه را از سطح مهمان‌داری به‌عنوان یک رفتار اخلاقی، فردی و اجتماعی بالاتر برد.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: در یک دهه اخیر که فرهنگ مقدس پیاده‌روی اربعین گسترش بیشتری پیدا کرده است کم‌کم معرفت و عمیق دینی به گوش اربعینی‌ها می‌رسد که اربعین مقدمه ظهور است.
وی افزود: در روایات داریم هنگام ظهور، حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف یکی از نشانه‌هایی که در معرفی خودشان به کار می‌برند معرفی خودشان به‌عنوان فرزند امام حسین علیه‌السلام است؛ زیرا تا آن زمان سیدالشهدا چنان جهانی می‌شود که همه ایشان را می‌شناسند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: به لطف خدا و به برکت خون شهدا و مجاهدت مجاهدان امروز اربعین فراگیر شده است نمی‌گویم همه ۸ میلیارد انسان روی کره زمین اربعین را می‌شناسند اما می‌توان ادعا کرد که فرهیختگان و صاحبان فکر اربعین را می‌شناسند و در کنار آن‌ها بیش از ۲ میلیارد انسان روی کره زمین از اقشار مختلف از ماجرای اربعین مطلع هستند و همچنان به این افراد مطلع افزوده می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام صرفاً یک میتینگ و سخنرانی نیست؛ بلکه قرار است یک حکومت و دولت شکل بگیرد و این دولت قرار است جهان را اداره کند شرط اول شکل‌گیری این دولت، ارتباط محکم و مؤمنانه با حامیان، پیروان و‌ ارادتمندان به آن حضرت است.
وی افزود: نمی‌توان خود را مدعی ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام دانست؛ اما حداقل آداب تعامل با مسلمانان جهان را به جا نیاورد، اربعین و‌ خدمت با زائران اربعین فقط برای مردم عراق نیست به برکت هم‌جواری ایران با عراق چند کشور همسایه شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی از ایران به‌عنوان مسیر میانی برای سفر به عراق استفاده می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اینکه بخشی از زائران پیاده‌روی اربعین کشورهای مختلف از ایران عبور می‌کنند یک فرصت ارزشمند، تربیت‌پذیری و فرهنگ‌پذیری ارتباط با سایر ملت‌های مسلمان و‌ حتی غیرمسلمان را فراهم می‌کند که باید به بهترین شکل از آن بهره معنوی برد و مهمانوازی را به نمایش گذاشت.
غفاری‌فر تأکید کرد: ساده‌ترین و سطحی‌ترین ادب تعامل و احترام به کسانی که ارادتمند سیدالشهدا هستند و سختی سفر و عبور از چند کشور را به جان می‌خرند ابراز محبت، خدمات صادقانه و انتقال محبت برادری و ایمانی می‌باشد.
وی اضافه کرد: رعایت تکریم و احترام مسافران اربعین از کشورهای مختلف که در ایران حضور پیدا می‌کنند جزئی‌ترین و ساده‌ترین تکلیف یک منتظر ظهور و یک اربعینی پای‌کار سیدالشهدا است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44845
اخبار مرتبط

نظرات شما