رئیس پلیس فتا استان قم خبر داد:

دستگیری فروشنده سیم‌کارت بدون هویت در قم

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: متصدی متخلف اپراتور تلفن همراه که سیم‌کارت‌های بدون هویت می‌فروخت دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مهدی فراز پور رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتای قم گفت: کارشناسان ما صفحه‌ای در اینستاگرام مشاهده کردند که گرداننده آن با فروش سیم‌کارت باهویت جعلی مبالغ زیادی را کلاهبرداری می‌کرد.
وی افزود: کارشناسان این پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله رسیدگی به موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
فراز پور با اشاره به انجام یک‌سری تحقیقات و بررسی‌های پلیسی و دقیق صورت‌گرفته توسط مأموران پلیس فتا گفت: فردی که اقدام به تبلیغ فروش سیم‌کارت باهویت جعلی می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و باتوجه‌به حساسیت موضوع مأموران پلس فتا به محل شناسایی شده اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم به همراه سیم‌کارت‌های جعلی دستگیر شد.
وی ادامه داد: پس از دستگیری متهم و انتقال وی به مقر پلیس فتا، مشخص شد این فرد در یکی از نمایندگی‌های اپراتور‌های تلفن همراه متصدی فروش سیم‌کارت بود که سیم‌کارت‌هایی باهویت جعلی ایجاد می‌کرد و با مبالغ بالا به فروش می‌رساند.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم پس از دستگیری و ابراز پشیمانی انگیزه خود را کسب درآمد عنوان کرد گفت: پرونده‌ای دراین‌خصوص تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا انتقال داده شد.
سرهنگ فراز پور به‌تمامی افرادی که به هر نحو از هویت دیگران سوءاستفاده می‌کنند، هشدار داد: این افراد بایستی بدانند حتماً گرفتار قانون خواهند شد.
رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ مطلع شده و در صورت لزوم آن‌ها را غیرفعال کنند.
سرهنگ فراز پور از شهروندان خواست درصورتی‌که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45064
اخبار مرتبط

نظرات شما