معاون استاندار قم:

با وجود هجمه‌های دشمن، آمار پیاده‌روی اربعین رکورد زد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه  آمار زائران پیاده‌روی اربعین رکورد زد، گفت: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان در ایام اربعین بودند؛ اما پیاده‌روی اربعین اتحاد ملت‌های مسلمان را به نمایش گذاشت و شاهد افزایش حضور زائران از کشورهای مختلف بودیم.

ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: اربعین امسال با توجه اینکه در فصل تابستان و گرمای شدید هوا قرار داشت از اخلاص بیشتری برخوردار بود، شاهد حرکت خودجوش مردم در موقعیت‌های مختلف و باانگیزه‌های والا هستیم.
معاون استاندار قم بیان داشت: علی‌رغم گرمای هوا تعداد خروجی زائران از شهر قم رکوردشکنی انجام شد، به گواهی شاهدان حاضر در پیاده‌روی اربعین نقطه‌ای در مسیر نجف به کربلا هم‌وطنان عزیز و شهروندان قم را مشاهده می‌کنید اعزام زائران پیاده‌روی اربعین از قم به‌صورت ویژه است.
وی افزود: اداره امور موکب و اداره امور زائران در شهر قم توسط مردم و به دست مردم انجام شده است و حتی امروز در بلوار پیامبر اعظم ما فقط تسهیلگری انجام دادیم و بقیه به دست مردم بود.
مقیمی با اشاره به هجمه دشمنان به پیاده‌روی اربعین عنوان داشت: کسانی که به‌دروغ می‌گویند اینها امکانات دولتی است چیزی از موکب و موکب داری نمی‌دانند و این فرهنگ نمی‌دانند، امسال برای اولین‌بار شاهد موکب‌های حمل‌ونقل بودیم تا حتی مردم برای تردد تا مرزها نیز هزینه‌ای نپردازند.
معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: در همین شهر قم موکب‌های تخصصی لباسشویی، امانت‌داری، نظافت و... راه‌اندازی شد، بیش از ۴ هزار خادم افتخاری مسلط به چندین زبان از جمله انگلیسی، عربی، اردو، اسپانیایی و...توسط مجموعه سخاءالحسین در حرم امام حسین علیه‌السلام خدمت‌رسانی می‌کنند این‌ها تنها با مدیریت مردم در حال انجام است این یک تحول اجتماعی و خلاقانه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: مشاهده می‌کنیم که جوانان و نوجوانان موکب داری می‌کنند و عمدتاً کم‌سن‌وسال هستند که همین‌ها بزرگانی در آینده خواهند شد که در مناصب مختلف خدمت‌رسانی خواهند کرد.
مقیمی تأکید کرد: رسانه‌های معاند همیشه جایی که نقطه اتحاد و قدرت جمهوری اسلامی ایران، نقطه پیوند مردم و حاکمیت و نقطه پیوند مردم و اعتقادات را تقویت می‌کند به دنبال تخریب هستند؛ اما به فرموده مقام معظم رهبری نسل جوان امروز ما از قبل دین‌دارتر و مقاوم‌تر هستند.
معاون استاندار قم تصریح کرد: در اربعین امسال پشتیبانی دولت از فضای مردمی برای ارائه خدمات به زائران در پایانه‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام شد و با فراخوان انجام شده مردم با خودروهای شخصی به سمت مرز حرکت کردند و پارکینگ‌های مناسبی هم ایجاد شده بود.
وی اظهار کرد: علاوه بر زائران ایرانی و عراقی در پیاده‌روی اربعین حضور پررنگ زائران از دیگر کشورها از جمله پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و آسیای میانه شاهد هستیم که از مسیر ایران و قم به سمت مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق حرکت کردند که چندین برابر سال‌های گذشته بود، اکنون هم که شاهد موج برگشت زائران اربعین هستیم مدیریت خوبی در حال انجام است.
مقیمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق در این حوزه پیوند بین ملت‌های مختلف است دشمن به دنبال تفرقه بود و علیه کشورهای مختلف در کشورهای دیگر شایعه‌پراکنی می‌کردند؛ اما حلقه اتحادی که حول امام حسین علیه‌السلام در اربعین شکل گرفت نقشه دشمنان را نقش‌برآب کرد.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45073
اخبار مرتبط

نظرات شما