کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا مظهر ظلم و ستم است / استثمار کشورها هدف اصلی آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مهم‌ترین مواردی که روز ۱۳ آبان گرامی می داریم مسئله استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم های ایالات متحده که مظهر ظلم و ستم است.

شاهین صادقب نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به یوم ۱۳ آبان ماه و وقایع آن زمان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت شریف امامی که محمد رضا شاه با این تصور شریف امامی در یک خانواده روحانی به دنیا آمده است، وی را روی کار آورد تا حکومت خودش را از سقوط نجات بدهد که البته موفق نشد.

وی ادامه داد: اعتراضات در ماه‌های منتهی به بهمن ۱۳۵۷ در حال اوج گیری بود و یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین آن ها وقایعی بود که در آبان ماه ۵۷ آغاز شد و در ۱۳ آبان به اوج رسید.
صادقی نسب بیان داشت: در ادامه فراخوانی که امام خمینی (ره) صادر کرده بود، نهضت دانش‌آموزی به پیروی از امام امت تصمیم‌گرفتن کلاس‌ها را تعطیل کنند و در دانشگاه تهران تحصن کرده و در روز ۱۳ آبان این تظاهرات و تحصن ها را حکومت تحمل نکرد و به حریم مقدس دانشگاه وارد شدند و تعداد زیادی از دانش آموزان را به شهادت رساندند و تعداد زیادی را زخمی کردند.
وی ابراز داشت: این اتفاق آتش و خشم مردم را دوچندان کرد و باعث گسترش تظاهرات بعدی شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ هر آن چیزی که بود به اتمام رسید.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در این روز گرامی می‌داریم مسئله استکبارستیزی و مبارزه با ظلم‌های ایالات متحده که مظهر ظلم و ستم است.
وی ادامه داد: آمریکا با حمایت همه‌جانبه از رژیم شاه و به‌خصوص بعد از کودتای ۲۸ مرداد هر آن چیزی که از خیانت و دشمنی در حق ملت ایران بود کم نگذاشتند.
صادقی نسب تأکید کرد: شاه بدون اجازه آمریکا نمی‌توانست تصمیم بگیرد و در کنار آن منابع و ثروت کشور را به تاراج می‌بردند.
وی ابراز داشت: این نفرت و خشم ملت از این رفتار ایالات متحده در دوران شاه و بعد از آن در طی ۴۵ سال انباشته شده تا این کشور را به منفورترین کشور در بین مردم ایران تبدیل کند.
صادقی نسب خاطر نشان کرد: مردم ما نشان داده‌اند که در برابر زورگویی و ستمگری‌ها خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد آمریکایی‌ها به اهداف خودشان دست پیدا کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ستمگری‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: این کشور از نظم جهانی و جامعه بین‌الملل صحبت می‌کند، این در واقع آن نظمی است که آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا ایجاد کردند که در واقع یک نوع زورگویی است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: همه این ها بازی است که چیدمان آن را ایالات متحده انجام داده است.
وی افزود: این نظم جهانی یک فرایند ظالمانه بر اساس استثمار کشورها است در واقع آمریکا با در اختیار داشتن دلار و امکانات اقتصادی و نظامی بر دنیا تحکم و زورگویی می‌کند و اگر کشوری نخواهد نوکری آمریکا را بکند با هر ابزاری که شده با آن کشور به مقابله می‌پردازند.
صادقی نسب تصریح کرد: کشور ما را چون توان آن را نداشتند حمله نظامی نکردند و چون می‌دانند در رویارویی با ملت ایران پیروز نخواهند بود؛ اما راه تحریم و فشارهای اقتصادی را پیش گرفتند.
وی عنوان کرد: بسیاری از سازمان‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم شکل‌گرفته برای تأمین منافع این کشور و پیروان این کشور شکل گرفت.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مثلاً سازمان تجارت جهانی برای استثمار کشورها ایجاد شده چون در دنیایی که شعارش رقابت آزاد است  قطعاً صنعت گران برتر در این رقابت پیروز هستند.
وی افزود: نتیجه سازمان تجارت جهانی و اقتصاد آزاد این می‌شود که دنیا پر از کالاهایی بشود که یا برای کشورهای غربی و آمریکا است یا این که با حمایت این کشورها تولید شده است.
صادقی نسب ابراز داشت: چین تا حدودی توانست این موضوع را از بین ببرد؛ اما بااین‌وجود هم بسیاری از شرکت‌های چینی با سرمایه‌گذاری کشورهای غربی است.
وی ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز با تشکیل شورای امنیت سازمان ملل در واقع یک نوع انحصارگرایی را در پیش گرفته است به‌عنوان‌مثال در مقطع کنونی بسیاری از بیانیه‌ها و قطعنامه‌هایی که علیه اسرائیل می‌خواهد صادر شود در این شورا توسط آمریکا وتو می‌شود.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: این کشور تمام سازمان‌های بین‌المللی را با زور در احاطه و سیطره خودش قرار داده است.
وی تأکید کرد: در این میان یک ملتی مانند ملت ایران از سال ۵۷ با این رویه مخالفت کرده اند و در برابر این نظم آمریکا که یک ظلم واقعی است ایستادیم و انواع و اقسام دشمنی ها را با ما کرده اند.
صادقی نسب گفت: این نظم جهانی بر پایه استثمار است و جامعه بین‌المللی آن‌ها بر اساس نظم خودساخته آن‌ها است.
وی افزود: اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد یک نبرد حق علیه باطل است و نباید بحران فلسطین را در بستر دینی و مذهبی نگاه کنیم؛ بلکه این یک نبرد تاریخی و ریشه‌دار حق علیه باطل است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این توقع از کشورهای عربی و اسلامی می‌رود که کنش گری فعالی داشته باشند و بدون تردید این کشور رفتنی است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45814
اخبار مرتبط

نظرات شما