قم فردا گزارش می‌دهد؛

ضرورت نمایش آنچه که مردم باید از پیشرفت ببینند

نمایشگاه روایت پیشرفت اتفاق جدیدی را رقم زد تا مردم از نزدیک دستاوردهای دولت را مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، نمایشگاه «روایت پیشرفت» به مدت پنج‌روز برگزار شد که دستاوردهای دولت توسط برخی از وزرا و مسئولان ملی به عموم مردم، طلاب و علما ارائه شد.

نکته قابل‌توجه این است که این نمایشگاه اتفاق جدیدی را رقم زده بود؛ زیرا در میان هجمه شدید رسانه‌های بیگانه که برای اهداف سیاسی خود دستاوردهای بزرگ این دولت را به حاشیه برده بودند نیاز بود مردم از نزدیک این دستاوردها را لمس کرده و حتی اگر ابهامی دارند به‌صورت مستقیم از مسئولان حاضر در نمایشگاه سؤال کنند.

نیاز است این نمایشگاه‌ها تداوم داشته باشد و حتی به شکل کوچک‌تر در مراکز علمی و دانشگاهی و حتی مدارس نیز برگزار شود، دستاوردها هرگز تمام نخواهد شد پس اختتامیه هم برای این نمایشگاه‌ها معنا ندارد.

 محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این زمینه اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف عملکرد قابل‌دفاع دارد؛ اما برخی دستاورد‌های ما مربوط به عدد و رقم نمی‌شود، برخی دستاوردهای ما ریل‌گذاری‌ها را تغییر داده است.

وی افزود: برای تبیین دستاورد‌ها نیاز است وضعیت کشور را در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ نگاه کنیم‌، برای مثال ما دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصد تحویل گرفتیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت تأکید کرد: نمایشگاهی که برگزار شده توانست بخشی از دستاوردهای دولت را برای مراجعین تبیین کند.

منصوری افزود: اگر دولت سیزدهم امروز توفیق و دستاوردی کسب کرده است ما آن را مدیون نظام و ولایت‌فقیه می‌دانیم و اگر کسری وجود دارد قول می‌دهیم با تمام تلاش آن‌ها را حل کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت توجه به ظرفیت‌های داخلی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: اتکا و توجه به ظرفیت‌های داخلی تبدیل به رویکرد اصلی دولت شد و این را اساس کار خود قرار دادیم که با اعتماد به جوانان انقلابی و متخصص مشکلات کشور را حل کنیم‌.

همچنین در این زمینه رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت:  دولت سیزدهم رویش‌های بزرگی را در کشور رقم زد که این رویش‌ها باعث خرسندی دوستان و خشم دشمنان ملت ایران شده است، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اتفاق مثبتی ارزیابی می‌شود.

حاج ابوالقاسم بیان داشت: این دولت به‌جای التماس به بیگانگان با الگو‌برداری از کلام خدا در قرآن به‌ ظرفیت داخلی توجه کرده و توانست افتخارات بزرگی را در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه سلامت برای مردم کسب کند.

وزیر بهداشت نیز بعد از بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: در دولت سیزدهم حرکت درمان به سمت پیشگیری بوده است، تشکیل کمیته علمی کرونا با حضور ۶۰ استاد حوزه سلامت و رایزنی برای واردات واکسن از کشور و افزایش سرعت تزریق واکسن کرونا از جمله این برنامه‌های پیشگیرانه بود.

عین‌اللهی تصریح کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم ۲ هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسید و عده این است تا این رقم در پایان دولت به عدد چهارهزار و ۴۰۰ پروژه برسد، کاشت رایگان حلزون شنوایی در کودکان ناشنوا در دولت سیزدهم برای اولین‌بار رقم خورد‌، همچنین  حمایت از بیماران صعب‌العلاج در دستور کار قرار گرفت است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمه درمانی راهبرد دوم دولت در بخش درمان بود به همین منظور همگانی‌سازی بیمه سلامت بعد از  ۴۴ سال در کشور رقم خورد و ۱۲ میلیون نفر از افراد پنج دهک نخست درآمدی جامعه از بیمه رایگان برخوردار شدند.

حسین یکتا اظهار داشت: آنچه در این نمایشگاه در حال نمایش است، نشان از رقم‌خوردن اتفاقات بزرگ توسط منابع انسانی و استعدادهای جوانان با تفکر جهادی  در کشور است.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) کشور افزود: وقتی نمودار و شاخص‌های موجود را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم دولت در مدت‌زمان کمی بیشترین بهره‌وری‌ را داشته است.

وی با تأکید بر اینکه تبیین دستاوردهای دولت اقدام مثبتی است، اضافه کرد: تبیین دستاوردها به مردم، طلاب و اقشار مختلف باعث می‌شود بازدیدکنندگان از این نمایشگاه تبدیل به یک انسان رسانه شود.

یکتا گفت: اگر ما واقعیت‌ها را اول روایت نکنیم دشمن آن‌طور که دلش می‌خواهد موضوعات را روایت و القا می‌کند و این باعث ایجاد انحرافات ذهنی برای جوانان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل گفت: دولت سیزدهم با اتکا بر توان ملی و باورمندی بر کلمه «ما می‌توانیم» اقدامات خوب و ویژه‌ای انجام داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نمایشگاه روایت پیشرفت، نمایشگاه خیلی خوبی در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت در دو سال اخیر است که امیدواریم ازاین‌گونه نمایشگاه‌ها برای اقشار مختلف مردم برپا شود.

حجت‌الاسلام مسعود عالی گفت: این نمایشگاه که اصلی‌ترین رویکرد آن ارتباط علما و روحانیت با مسئولین است. زیرا علما می‌توانند حلقه واسطه‌ای را بین مردم و مسئولین ایجاد کنند.

این خطیب حوزه با اشاره به ارکان قابل‌تحسین این نمایشگاه افزود: اولین رکن و اساسی‌ترین رکن این نمایشگاه تغییر ایده‌ای است که در دولت جدید نسبت به گذشته صورت‌گرفته است؛ بنا به فرموده مقام معظم رهبری کشوری که ده سال در تعطیلی اقتصادی به سر برده قطعاً برای برپایی و رشد به زمان نیاز دارد و این تغیر رویکرد که مردم به طور محسوس آن را حس می‌کنند بسیار خوب است.

عالی ادامه داد: نکته دیگر برپایی این نمایشگاه که لازم به ذکر است پر کردن مشت علما و روحانیت است؛ متأسفانه ما با مسئولینی مواجه بودیم که با نگاه به دریچه دوربین دروغ می‌گفتند که این امر ضربه بدی را به باورها و اعتماد مردم نسبت به مسئولین وارد کرده است. اما خوشبختانه چنین اقداماتی زمینه‌های امید را در قلب مردم زنده می‌کند.

وی در پایان گفت: به‌هرحال این نمایشگاه برای اولین‌بار است که بر پا می‌شود و خودتان نقاط ضعف و قوت نمایشگاه را بهتر می‌دانید ازآنجاکه سرعت حرکت این دولت بسیار زیاد است امیدواریم که تا پایان این دوره یعنی اواخر سال چهارم دولت حاضر هم باز قدمی دیگر برداشته شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46167
اخبار مرتبط

نظرات شما