رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم:

امپراتوری دروغ دیگر نمی‌تواند ذهن ملت‌ها را مدیریت کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در یک ماه اخیر در موضوع غزه شکست امپراتوری دروغ را مشاهده کردیم که روایت‌های واقعی از طریق رسانه‌های حقیقت‌جو منتشر و بر افکار عمومی جهان مسلط شد.

مهدی مصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » اظهار داشت: هدف رسانه‌ها بازگوکردن خبرها و واقعیت‌ها است، اصل کار رسانه‌ها تبیین موضوعات و بیان واقعیت‌ها است، اما نظام امپراتوری رسانه غرب که بر اساس فلسفه مادی‌گرایی است و بر اساس پروتکل‌های صهیونیست‌ها می‌باشد می‌خواهند بر همه رسانه‌های دنیا مسلط باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: این‌ها که بیش از ۷۰ سال است شکل‌گرفته‌اند در هر دوره به تکنولوژی‌های جدید مسلط شدند و اکنون نیز در فضای مجازی تا حدودی مسلط شدند در ابتدا تصور می‌کردند؛ مانند روزنامه، مجلات و سایر خبرگزاری‌هایی که ایجاد کردند می‌توانند بر ذهن انسان‌ها مسلط شوند؛ اما در همین یک ماه اخیر در موضوع غزه مشاهده کردیم که روایت‌های واقعی از طریق رسانه‌های حقیقت‌جو منتشر و بر افکار عمومی جهان مسلط شد.

وی تصریح کرد: اخبار و واقعیت‌های غزه و تصاویر آن توسط رسانه‌های واقعی به‌گونه‌ای منتشر شد که وجدان‌ها در سراسر جهان بیدار شوند و شاهد راه‌پیمایی‌ها و تظاهرات مردمی در حمایت از مردم غزه و فلسطین اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا بودیم.

مصری افزود: جنگ روایت‌ها با بیان روایت‌های واقعی و درک حقیقت توسط مردم در یک‌ماهه اخیر متفاوت بود و شاهد شکست امپراتوری دروغ بودیم، اگر درگذشته با رسانه‌ها و روزنامه‌ها خبرگزاری‌های تحت سلطه رژیم صهیونیستی می‌توانستند ذهن مردم را مدیریت کنند امروز کارشان سخت‌تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان داشت: امپراطوری دروغ با سلطه بر فضای مجازی به دنبال مدیریت افکار عمومی به نفع خود و دروغ‌های خود بود؛ اما با حضور فعال مردم و رسانه‌های حقیقت این فضا به ضرر رژیم صهیونیستی شد زیرا مردم آگاه‌تر شدند و واقعیت‌ها را مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد بودیم که طراحان صهیونیست و فراماسونرها فضا را در جهت مدیریت رسانه‌ها و در دست‌گرفتن افکار گروه‌های خاص از جمله جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان برده بودند و بلافاصله بعد از کرونا که کسب‌وکارها فعال و مراکز علمی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها آغاز به کار کردند و زمینه جنگ روایت‌ها بر اساس زمینه‌چینی که خودشان فراهم کرده بودند را آغاز کردند.

مصری تأکید کرد: سال گذشته در مورد مسمومیت‌ها نکته خاصی وجود نداشت و تنها جنگ روایت‌ها بود؛ اما در ادامه تغییراتی در استراتژی خود دادند و می‌خواستند به اغتشاشات دامن بزنند؛ اما خوشبختانه مردم آگاهی پیدا کردند و در ادامه این روندها کشور و پدافند غیرعامل توانست با جهاد تبیین با جنگ رسانه‌ای دشمنان مقابله کرده و اجازه ندهد به اهداف خود برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان داشت: هم در پروسه قبلی ماجرای مسمومیت‌ها و هم در جنگ علیه مردم غزه که شاهد آن هستیم به اهداف رسانه‌ای خود دست پیدا نکردند در ماجرای غزه رژیم صهیونیستی هم از نظر اطلاعاتی و نظامی و هم در دروغ‌پردازی رسانه‌ای شکست خورد.

وی گفت: بعد از شکست نظامی رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی در ادامه تلاش کردند با استفاده از امپراتوری دروغ رسانه‌ای نگذارند واقعیت‌های غزه و جنایت‌های که علیه مردم غزه انجام می‌دهند به سمع و نظر مردم جهان برسد؛ اما موفق نشدند و این سد دروغ شکسته شد.

مصری بیان کرد: شکست امپراطوری دروغ نشان می‌دهد که مردم آگاه شده‌اند و مهم است که از این فرصت به‌دست‌آمده در فضای مجازی برای بیان حقایق بهره ببریم و پیش‌بینی‌های لازم از نقاط ضعفی که ممکن است دشمن از آن بهره‌برداری کند داشته باشیم؛ زیرا جبران آسیبی که ممکن است از دروغ و شایعات رسانه‌های وارد شود سخت خواهد بود، دقیقاً مثل سال گذشته که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کردند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: متأسفانه بعد از شایعه و دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند برخی از افراد و رسانه‌های داخلی نیز فریب آنها را خورده و حرف آنها را تکرار می‌کنند که نیاز است برای این افراد نیز تبیین صورت گیرد.

انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/46328
اخبار مرتبط

نظرات شما