رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

۴ میلیون دانشجو صدای مردم غزه باشند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب‌‌ گفت: در ایران چهار میلیون دانشجو داریم که باید در مسئله غزه چهار میلیون رسانه باشند یک دانشجو به‌اندازه ارسال یک ایمیل به دانشجویان کشورهای دیگر ازجمله کشورهای آمریکا، اروپا و آسیا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

​​​​حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن گرامیداشت روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دانشجو چند ویژگی دارد که مختص دانشجو نیست؛ اما در دانشجو متبلور شده است و آن وظیفه جوانی است که جوان در سن ۱۸ سالگی تا سی‌سالگی که می‌تواند دانشجو باشد و همچنین طلبه که باید مسئولیتشان را به نحو احسن ایفا کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: از جمله مسئولیت دانشجو و طلبه هوشیاری، اتخاذ موضع و بی‌خیال و بی‌تفاوت نبودن به مسائل است، در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده است به این وظیفه جوان اشاره شده است، انسان باید در جوانی متعهد و مسئول باشد و صدای مردم و نسل خودش باشد.

وی افزود: در این ویژگی جوان نباید تردید کرد، دانشجو و طلبه یعنی جوان در حال تحصیل که باید در بهار جوان ادای وظیفه نسبت به جامعه، اطرافیان، هم‌دینان و هم‌کیشان خود داشته باشد، این مسئولیت مرز هم نمی‌شناسد.

نواب تصریح کرد: در ایران چهار میلیون دانشجو داریم که باید در مسئله غزه چهار میلیون رسانه باشند یک دانشجو به‌اندازه ارسال یک ایمیل به دانشجویان کشورهای دیگر ازجمله کشورهای آمریکا، اروپا و آسیا می‌تواند تأثیرگذار باشد، اگر این چهار میلیون رسانه ما فعال بودند اکنون ۴۰ میلیون نفر دانشجو را از سراسر جهان پای‌کار می‌آوردند؛ زیرا هر دانشجو می‌تواند ۱۰ نفر را به میدان بیاورد به شرطی که احساس مسئولیت داشته باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: دانشجو زمانی تأثیرگذار خواهد بود که خودش را تنها غرق در درس‌خواندن و تحصیل نکند؛ بلکه باید احساس مسئولیت در مقابل همه مردم داشته باشد اگر احساس مسئولیت داشته باشد تأثیرگذاری دانشجو در سطح کلان شدنی است، دانشجو باید وارد میدان شود و از مظلومین و محرومین و مستضعفین دفاع کند.

وی گفت: منظور از مستضعفین تنها مستضعفان از نظر مالی نیستند؛ بلکه منظور از استضعاف مالی و فکری است ممکن است یک جوان سرمایه‌دار آمریکایی از نظر مالی مشکلی نداشته باشد؛ اما باتوجه‌به فضای حاکم بر آمریکا مستضعف فکری باشد و هیچ‌چیزی درمورد مظلومان غزه نداند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم دانشجویانمان را به حرکت در بیاوریم و اینها را از سکوت جدا نکنیم دیگر نمی‌توان امیدی به جامعه داشت؛ زیرا وقتی گُل جامعه ساکت باشد از دیگر اقشار انتظاری نمی‌رود.

نواب عنوان داشت: دانشجو شخصی است که هم می‌فهمد، هم جوان است و هم قدرت دارد این سه در کنار هم تأثیرگذار است یک شخص پیر ممکن است فهم داشته باشد؛ اما هیچ قدرتی از نظر جسمی ندارند تا بتواند کاری انجام دهد؛ اما جوان دانشجو دارای قدرت، فهم و علم است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی در این میان سلامت دانشجو است و توانایی که در یک جوان دانشجو جمع است و این جوان باید احساس مسئولیت کند و نسبت‌ به خود، مردم، شهر، وطن، هم‌زادان، هم‌کیشان و هم‌دینان خود احساس مسئولیت کند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46444
اخبار مرتبط

نظرات شما