رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

نگاه صرف تحصیل آکادمیک به دانشجو اشتباه محاسباتی است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: امروزه نگاه صرف تحصیل آکادمیک به دانشجو خطایی محاسباتی است، یک دانشجو باید سفیر دانایی و آگاهی از بستر دانشگاه به بستر جامعه باشد.

محمدرضا فاضلی با گرامیداشت روز دانشجو و‌ یاد شهدای دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ۱۶ آذرماه، روز دانشجو نماد ایثار، پایداری، آزاداندیشی و عدالت‌طلبی فرزندان این مرزوبوم است که همچون برگی زرین بر روزشمار تقویم انقلاب اسلامی ایران تبلوریافته است.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: دانشجو واژه‌ای آینده ساز و عمیق است که در کنار علم اندوزی و حقیقت جویی محرک رشد و پویایی و پیشران فعال جامعه است. 

وی تصریح کرد: امروزه نگاه صرف تحصیل آکادمیک به دانشجو خطایی محاسباتی است؛ زیرا دانشجوی متعهد و بصیر ما نه‌تنها در عرصه‌های جهاد علمی،  جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و  گام دوم انقلاب پیشرو بلکه  در راه  خودسازی برای تحقق تمدن‌سازی به دنبال جامعه‌پردازی است و در جامعه‌پردازی نیاز به نقش‌آفرینی دارد.

فاضلی عنوان داشت: یک دانشجو باید سفیر دانایی و آگاهی از بستر دانشگاه به بستر جامعه باشد و در این مهم نیاز است تا دانشجو با داشتن شاخصه‌های مطالبه‌گری، آرمان‌خواهی و انقلابی‌گری  و بابصیرت به تحولات جامعه خود بنگرد و به‌دوراز سیاست‌زدگی ضمن شناخت محیط پیرامونی جامعه خود و تحلیلی صحیح از آن به دنبال جهاد تبیین باشد. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: امروزه نقش‌آفرینی جوانان دانشجوی ما بیش از هر زمانی ظهور و بروز پیدا کرده، امروزه بیش از هر زمان نیاز به امیدآفرینی در سطح جامعه داریم و این دانشجوی تلاشگر، نوآور و خلاق است که می‌تواند با جدیت در راه کسب علم و دانش به‌عنوان فعال اجتماعی و سیاسی راهبرد حرکت انقلاب را در تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین و اجرا نماید.

وی خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی ما باید بداند که ما فاتح قله‌های پیشرفت شده‌ایم و به قول رهبر فرزانه انقلاب، این ما هستیم که نظم نوین جهانی را رقم خواهیم زد پس باید با عزمی راسخ و امیدی استوار علم و عمل را درهم‌آمیخته و پرچم درخشان انقلاب اسلامی ایران را به دستان مبارک منجی عالم هستی برسانیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46447
اخبار مرتبط

نظرات شما