آیت‌الله جوادی آملی:

فضایی که در آن اندیشه ربد و بدل می شود، فضای حقیقی است

  آیت‌الله جوادی آملی درباره اهمیت توجه به فضای مجازی گفت: این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردوبدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»    آیت‌الله جوادی آملی روز سه شنبه در دیدار سید محمدامین آقامیری دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و هیئت همراه، ضمن تقدیر از خدمات صورت‌گرفته و آرزوی توفیق در خدمت برتر و بهتر، بیان داشت: در همان اوائل که فضای مجازی مطرح شد، ما گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردوبدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

 وی ادامه داد: دین به ما می‌گوید هر کاری که انجام می‌دهید، این‌گونه حساب کنید که این کار در معرض دید میلیاردها انسان است، کاری انجام دهید و به‌گونه‌ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید! اگر کار و عملی، زیرمیزی و رومیزی است که اگر مردم بفهمند، خجل می‌شوید، نباید آن کار را انجام دهید!

 این استاد عالی حوزه خاطرنشان کرد: اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، این بهترین درس اخلاق است، اخلاق، گفتنی نیست، اخلاق، به سخنرانی و موعظه نیست، اخلاق، خلقت اوصاف است، انسان باید ساختار درونی خود را به‌گونه‌ای درست کند که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

 آیت‌الله جوادی آملی افزود: اصل دوم این است که بدانیم «وزر» یعنی سنگینی و «وزیر» یعنی کسی که بار سنگین مملکت را بر می‌دارد؛ باید کاری انجام داد که باری از دوش خود و دیگران برداشته شود و نگذاشت که مردم زیر بار مشکلات، خم شوند، لذا انبیای الهی از خداوند، «وزیر» طلب می‌کردند، حضرت موسی می‌فرماید خدایا ﴿وَاجْعَلْ لِی وَزِیرًا مِنْ أَهْلِی هَارُونَ أَخِی اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی﴾، یعنی وزیری برای من انتخاب کن که پشتیبان من باشد که هم بار من را سبک کند و هم بار مملکت را! کسی که نداند یا نتواند بار مملکت را بردارد، «وزیر» نیست خودش «وزر» است!

 وی ادامه داد: کار و فعالیت شما هم باید وزیر گونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد، اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلترشکن فروخته شود، این بااخلاق سازگار نیست.

 این استاد حوزه بیان کرد: ایرانی‌ها بزرگ‌اند و بزرگ‌زاده، ایران هم تاریخ دارد و هم جغرافیا، در هر کجای ایران قدم بگذارید، آثار باستانی فراوانی وجود دارد؛ اسلام هم که آمد، بزرگ بودیم، بزرگوارتر شدیم، لذا همه تلاش باید این باشد که سطح زندگی مردم، در شأن آنها باشد.

 ایشان گفتند: حدیث شریفی که می‌فرماید: «الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه» هر چند جمله خبری هست؛ اما به داعی انشاء القاء شده است، نمی‌خواهد خبر بدهد که اسلام بالا می‌برد، بلکه می‌خواهد بگوید به گونه‌ای مسلمان باش که مردم از اسلام شما بهره ببرند و بالا روند؛ لذا ما باید هم ابتکار و نوآوری داشته باشیم وهم در بهره‌برداری از این صنایع و نوآوری‌ها، کاری کنیم که دیگران غبطه بخورند و آبروی کشور با همین پیشرفت‌ها، ثابت می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46676
اخبار مرتبط

نظرات شما