استاندار قم:

روزانه ۲۰ تُن گوشت قرمز در استان توزیع شود

استاندار قم نظارت دقیق بر قیمت گوشت قرمز را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای رساندن نرخ گوشت قرمز به یک قیمت متعادل و منطقی روزانه باید ۲۰ تُن گوشت وارد استان شده و بین فروشندگان و واحدهای صنفی مجاز توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری سه‌شنبه شب در دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در تالار امام جواد(ع) استانداری طی سخنانی اظهار داشت: چون قم محل ترانزیت دام زنده است، برای خروج دام زنده از این استان باید احتیاط کنیم.

وی در ادامه افزود: گوشت دام زنده‌ای که در قم کشتار می‌شود باید در همین استان مصرف شود.

آقامیری همچنین با اشاره به این مطلب که اتحادیه دام‌داران قم باید در مورد تامین گوشت مصرفی استان تضمین بدهد خاطرنشان کرد: خروج هر راس دام زنده از قم، تنها در صورتی مجاز است که مازاد سهمیه این استان باشد.

استاندار قم در بخشی از سخنان اظهار کرد: برای رساندن قیمت گوشت قرمز به تعادل، روزانه باید ۲۰ تُن گوشت وارد استان شده و بین فروشندگان مجاز و اصنافی که در داخل شبکه توزیع قرار دارند، تقسیم شود.

وی معضل قاچاق دام زنده از استان را هم‌ مورد اشاره قرار داد و گفت: باید کل مرزهای استان، به صورت شبانه‌روزی کنترل شود، هر خودروی حامل دام‌زنده‌ای که قصد خروج داشت نیز در صورت نداشتن مجوز، دام آن به کشتارگاه انتقال یافته، و پس از کشتار، گوشت آن در بازار فروخته و پول آن به حساب دولت واریز شود.

استاندار قم تاکید کرد: این کار باید این‌قدر ادامه پیدا کند، تا نظم به بازار گوشت بازگردد، اگر لازم بود، مسئولان فنی بخش خصوصی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز و گوشت مرغ باید توسط کاسبان امین به مصرف‌کنندگان عرضه شود خاطرنشان کرد: هر واحد صنفی فروشنده گوشت قرمز و گوشت مرغ که فاقد بنر قیمت است، اموال آن باید ضبط شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ملاک ما برای شناسایی واحدهای دارای مجوز که در درون شبکه در حال عرضه گوشت هستند، داشتن بنر قیمت است، چون هر واحدی که بنر ندارد، به معنای آن است که نرخ آن دولتی نیست و می‌خواهد آزاد بفروشد.

آقامیری با اشاره به اینکه فروشندگان و خریداران گوشت از کشتارگاه‌ها، باید مالیات پرداخت کنند خاطرنشان کرد: افرادی که از کشتارگاه‌های استان اقدام به خرید و فروش گوشت می‌کنند، ارائه کدملی ملی آنها به اداره‌کل امور مالیاتی ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین خروج گوشت مرغ تولیدی از استان را نیز اقدامی غیرقانونی توصیف کرد و افزود: قم تولید کننده گوشت مرغ برای استان‌های دیگر نیست، گوشت مرغی که در این استان تولید می‌شود، فقط نیمی از نیاز داخل را تامین می‌کند.

آقامیری همچنین اضافه کرد: کشتارگاه‌ها نباید بخشی از گوشت مرغ تولیدی خود را به خارج از استان منتقل کنند.

استاندار قم در ادامه ضمن اخطار به کشتارگاه‌های مرغ استان تصریح کرد: کشتارگاه‌ها ششم و هفتم دی‌ماه جاری مهلت دارند، نحوه عرضه گوشت مرغ را اصلاح کنند، از نهم دی‌ماه هر کشتارگاهی تخلف انجام دهد ترک فعل کرده است.

وی همچنین یادآور شد: هر کشتارگاهی که تخلف کرد، باید پلمب شود، چرا که نباید وضعیت به گونه‌ای باشد، که نتوانیم، به صورت کامل از ظرفیت مرغی که در استان کشتار می‌شود، استفاده کنیم.

آقامیری اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام باید مرغ زنده را از مرغ‌داران خریداری کرده، و پس از کشتار، به اصنافی که مجاز هستند، با نرخ مصوب و یا نرخ توافقی که تعیین کرده‌ایم، به فروش برساند.

این مقام ارشد اجرایی در استان خاطرنشان کرد: هرگونه تخلفی در زمینه عرضه گوشت مرغ صورت گیرد، پرونده مربوطه باید به جرم اخلال در نظم اقتصادی کشور، هم به تعزیرات حکومتی و هم به دادسرا ارجاع داده شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه ما در رابطه با تخلف در عرضه گوشت مرغ هیچ تعارفی نداریم تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه باید در اسرع وقت باشد، تا مصرف‌کنندگان با مشکلی مواجه نشوند.

۴۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در داخل استان تامین می‌شود

معاون بازرسی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز با بیان اینکه میزان تولید مرغ استان حداکثر تا ۴۰ درصد نیاز را تامین می‌کند گفت: به‌واسطه پایین بودن قیمت مرغ قم نسبت به سایر استان‌ها، برخی دلالان اقدام به خروج مرغ کشتار شده از استان می‌کنند.

علی بیگی با ذکر این نکته که این موضوع از طریق دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری مورد پیگیری قرار گرفته است بیان کرد: طبق اعلام این دفتر با هرگونه خروج گوشت قرمز و گوشت مرغی که در استان تولید شده، به شدت برخورد خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46797
اخبار مرتبط

نظرات شما