نگاهی به ۴۰ سال خدمت سردار دل ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رهبر معظم انقلاب فرمودند:   «حاج قاسم رایک فرد نباید دید او یک مکتب است، یک مدرسه، یک راه است. او رزمنده ای بدون مرزاست. او بلاگردان مقدسات است.»

خصوصیت بدون مرز بودن حاج قاسم باعث شد جبهه مقاومت شکل بگیرد، قوی شود، متحد گردد وهرجا سخن ازجبهه مقاومت می آید نام حاج قاسم سلیمانی می درخشد. روستا زاده ای نامش جهانی شد، مجاهدی خستگی ناپذیر، سرداری­که نه فقط درجنگ بلکه بردل­ها حکومت

می­کرد چون دراوج قدرت، بنده خدا بود وشجاعت را با عطوفت آمیخته بود ودر برابر اشرار وظالمین در قلّه رشادت و درکنارمظلومین عالَم، نرم وبا لطافت. این است راز معجزه وار حاج قاسم سلیمانی.

افغانستان:

 همیشه یکی از میدان‌های نبرد خارجی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افغانستان بود. سردار سلیمانی که از همان ابتدا توجه خاصی به همسایه شرقی ایران داشت علاوه بر کمک نیروی قدس سپاه به مجاهدان افغانستانی، در جریان جنگ با داعش، علاقه‌ مندان وعاشقان اهل بیت علیهم السلام در افغانستان، تصمیم گرفتند برای حضور در سرزمین‌های تحت اشغال داعش و با هدف دفاع از حریم ولایت به جنگ با تکفیری‌ها بروند که در این خصوص تحت نظر نیروی قدس سپاه، لشکر فاطمیون شکل گرفت و تمامی افغانستانی‌های داوطلب با این عنوان به

جنگ با داعش رفتند.

  لبنان و فلسطین :

ازجمله نقاط درخشان فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.

 در واقع حاج قاسم سلیمانی توانست استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه‌های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کند و هر روز در این مسیر گام‌های دیگری بردارد. شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود، ولی با شکست داعش و نقش‌آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جنگ ۳۳ روزه لبنان با رژیم صهیونیستی از نقاط دیگر مهم و عملیاتی این نیرو در چند دهه گذشته است. علاوه بر این به گفته یکی از مقامات ارشد حماس سردار شهید سلیمانی و شهید عماد مغنیه، فرمانده فقید نظامی حزب‌الله لبنان مبتکر ایجاد تونل در نوار غزه برای ارتباط با خارج این منطقه بودند و حتی به گفته سامی ابوزهری، یکی از مقامات حماس سردار سلیمانی بارها به غزه سفر کرده بود.

سوریه:

نیروی قدس سپاه به فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، قهرمان جنگ علیه داعش و نماد مبارزه علیه تروریسم در سوریه و سرتاسر منطقه است. .

داعش که رؤیای خلافت از شام تا خراسان را در سر می‌پروراند با سد محکمی به‌نام نیروی قدس سپاه روبه‌رو شد سپاه قدس در شرایط بسیار دشوار عراق و سوریه به یاری طیف‌های مختلف مردم این دو کشور؛ یعنی کردها، شیعیان و سنی‌ها شتافت و مانع پیشرفت داعش شد که پیام تسلیت همه گروه‌های سیاسی عراق و سوریه اعم از شیعه و سنی و کُرد و حضور پرشور مردم عراق در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و حضور برخی مراجع و روحانیان بلندپایه نجف و کربلا در مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار و ابومهدی المهندس، دلایلی برای اثبات این مدعا محسوب می‌شوند. .

https://media.khabaronline.ir/d/2020/01/21/4/5330733.jpg

حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در جبهه‌های نبرد با داعش

از این رو٬ فرای اختلافات سیاسی جاری در عراق و سوریه و نیز وجود نگرش‌های مختلف، حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه از مقبولیت، محبوبیت و احترام بالایی برخوردار است.

 کردستان عراق:

کمک به نیروی کردستان عراق برای مبارزه با داعش هم نقطه مهمی در کمک‌های عملیاتی نیروی قدس به دیگر مبارزان علیه نیروهای تکفیری است.

بارزانی در این باره می گوید:

 همه می‌دانستند که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و بیم آن می‌رفت که شهر به زودی اشغال شود. من پس از حمله داعش با آمریکاییها، ترک ها، انگلیس، فرانسه و حتی عربستان تماس گرفتم که همه مقامات این کشورها در جواب گفتند که فعلا هیچ کمکی نمی‌توانند بکنند. .

وی افزود: فورا با مقامات ایرانی تماس گرفتم و به آن‌ها صریحا گفتم که شهر در حال سقوط است، اگر نمی‌توانید کمکی کنید، ما شهر را تخلیه می‌کنیم؛ مقامات ایرانی فورا شماره تماس سردار سپهبد شهید سلیمانی را به من دادند و گفتند حاج قاسم نماینده تام الاختیار ما در امور مبارزه با داعش است.

بارزانی می گوید: فوری با حاج قاسم تماس گرفتم و اوضاع را دقیق شرح دادم. حاج قاسم به من گفت: من فردا صبح بعد از نماز صبح اربیل هستم. به او گفتم فردا دیر است، همین حالا بیایید. حاجی گفت: کاک مسعود فقط امشب شهر را نگهدار.

حاج قاسم با ۵۰ نیرو وارد اربیل شد. بارزانی در ادامه گفت: فردا صبح حاج قاسم در فرودگاه اربیل بود و من به استقبالش رفتم. حاجی با ۵۰ نیرو آمده بود. آن‌ها سریعا به محل درگیری رفتند و نیروهای پیشمرگ را سازماندهی دوباره کردند و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت. در ضمن کمک‌های تسلیحاتی ایران نیز به ما رسید. حاج قاسم چند نفر از نیروهای خود را برای مشاوره نظامی در اربیل گذاشت و خودش به کربلا بازگشت.

 بارزانی اضافه کرد: بعدها که یک فرمانده داعش را اسیر کردیم و از او پرسیدیم چگونه شد شما که در حال فتح اربیل بودید به یک باره عقب نشستید. این اسیر داعشی گفت که نفوذی‌های ما در اربیل به ما خبر دادند قاسم سلیمانی در اربیل است لذا روحیه افراد ما بهم ریخت و عقب نشستیم.

.

 یمن و پاکستان:

ازجمله کشورهایی که سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی تأثیرگذاربوده است در یمن و پاکستان می باشد.

نیروی قدس سپاه حضور مستقیم در مبارزه جبهه مقاومت یمن با ائتلاف عربی-سعودی ندارد ولی بنابر درخواست انصارالله، کمک مستشاری به انصارالله یمن ارائه می‌دهد.

درپاکستان:

جمهوری اسلامی ایران همیشه از شیعیان پاکستان حمایت معنوی بسیاری انجام داده و می‌دهد و به این خاطر، امروز شیعیان پاکستان از مراجع کشورمان به خصوص رهبر معظم انقلاب تقلید می‌کنند.

نیروی قدس سپاه با اشراف کامل به وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی حاکم بر پاکستان و تأثیرگذاری این کشور بر امنیت مرزهای شرقی ایران، برای مبارزه با گروهک‌های تکفیری، قاچاقچیان و تروریست‌های تحت حمایت عربستان فعالیت جدی در راستای تأمین امنیت مرزهای کشورمان و حمایت از شیعیان در پاکستان انجام می‌دهد.

سرانجام سرشناس ترین و قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریسم درمنطقه را بزدلانه و دزدانه دردل شب به دستور رییس جمهور منفورآمریکا که منفورترین فرد دنیا، حتی درکشورخودش هم منفوراست، به شهادت رسید. که این نحوه شهادت یکی ازآیات قدرت الهی است که به اعتراف خودشان مایه روسیاهی آمریکا شد.

 

گردآوردنده: حجت‌الاسلام عباس قاسمی


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47031
اخبار مرتبط

نظرات شما