مراجع تقلید شیعیان:

برای قوت تبیین خود در فضای مجازی کوشش شود

مراجع تقلید شیعیان گفت: در دنیای امروز که رقابت بر سر سرعت، دقت و صحت اطلاع‌رسانی است و دشمنان در مخدوش کردن چهره راه حق و جلب قلوب و اذهان مردم به راه باطل را دارد باید به‌صورت جدی برای قوت تبیین خود در فضای مجازی سعی و کوشش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در پیامی به آیین رونمایی از پروژه‌های "ویکی تراث" و "شیعه دیتا"، آورده است: خداوند سبحان را شاکریم که سعی و کوشش برنامه‌ریزان، فضلا، متخصصین و دست‌اندرکاران به نتیجه رسید و بهره‌برداری از ۲ برنامه مفید در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) و آشنایی علاقه‌مندان به تراث اسلامی و معارف وحیانی را میسر نمود.

 وی اضافه کرده است: جمع‌آوری، ترویج و تسهیل به معارف مکتب تشیع و میراث دانشمندان مسلمان به همراه جمع‌آوری اطلاعات و دسته‌بندی منابع موجود و سایر تلاش‌های سودمندی که در این ۲ برنامه انجام‌گرفته است، اسباب و زمینه پیشرفت در تحقیق و پژوهش میراث اسلامی و کتب عالمان شیعه و معرفی صحیح و جامع مذهب حقه شیعه امامیه به همه حقیقت‌جویان و حق‌طلبان خواهد شد.

 وی افزوده است: در دنیای امروز که رقابت بر سر سرعت، دقت و صحت اطلاع‌رسانی است و دشمنان در مخدوش کردن چهره راه حق و جلب قلوب و اذهان مردم به راه باطل را دارد باید به‌صورت جدی برای قوت تبیین خود در فضای مجازی سعی و کوشش کنیم که گویا این خود مصداق «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» است.

گفتنی است پروژه‌های ویکی تراث و شیعه دیتا که از زیرمجموعه‌های دانشنامه ویکی‌شیعه مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) هستند باهدف جمع‌آوری انتشار آثار، مشاهیر، تاریخ و سایر موضوعات پیرامون مذهب شیعه به ۵۰ زبان زنده فعالیت خواهد داشت.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47418
اخبار مرتبط

نظرات شما