مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم مطرح کرد:

تامین و تولید کودهای مورد نیاز کشور طی سه سال آینده

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تولید بیش از ۶ هزار تن کود سولفات پتاسیم یارانه‌ای موردنیاز کشور در سال جاری در استان قم خبر داد.

حسین زند در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به تأمین و تدارک کودهای پتاسه یارانه‌ای موردنیاز کشور از محل تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: در سال جاری قرارداد تولید بیش از ۶ هزار تن کودهای پتاسه با تولیدکنندگان کودهای شیمیایی داخل استان قم جهت تأمین نیاز کشور منعقد شده است که از محل آن تاکنون حدود ۶ هزار تن تولید و توزیع شده است و مابقی آن نیز طی برنامه زمان‌بندی شده به انجام خواهد رسید.
وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، کودهای شیمیایی موردنیاز کشور تأمین می‌شود.
زند اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر در تولید و خودکفایی کودهای فسفاته و پتاسه را کم‌سابقه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن کودهای پتاسه موردنیاز بخش کشاورزی کشور از محل قراردادهای منعقده واحدهای تولیدکننده در استان قم تولید و در سطح کشور توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه‌ای موردنیاز کشور ازطریق تولیدکنندگان داخلی تولید و تأمین می‌شود.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم بیان کرد: ۱۰ درصد نیاز کشور سهم واردات است که طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده ظرف سه سال آینده نه‌تنها صددرصد نیاز کشور در داخل کشور تأمین و تولید خواهد شد؛ بلکه امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کودها نیز فراهم می‌گردد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47513
اخبار مرتبط

نظرات شما