امام‌جمعه سلفچگان:

عملیات وعده صادق قدرت ایران را ثابت کرد

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق؛ گفت: این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام مهدی غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان عملیات اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این عملیات در گام نخست سیلی محکم به صهیونیست‌ها بود و در گام دوم اثبات قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به دنیا به‌خصوص جبهه استکبار که بداند ایران اسلامی به یکی از ابرقدرت‌های جهانی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در حماسه وعده صادق، در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صدچندان کرد.
 دستور قرآن برای بعد از پیروزی،استغفار کنید
غروی بیان داشت: قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ  وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا  فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت‌سرهم آمد و دیدی که مردم فوج‌فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن.
وی با بیان این که پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار، بیان داشت: یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود، نه! باید بگویند: «استغفرالله ربی و اتوب الیه»، باید بگویند که همۀ اینها لطف_خدا بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ».
امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی به دست آوردند فرمود: «مبادا غرور پیدا کنید که این غرور، مایۀ شکست می‌شود».
وی بیان داشت: خداوند به بنی‌اسرائیل می‌گوید: به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید و می‌بینید که یهود به‌خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیا هستند، مغضوب خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آنها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آنها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48511
اخبار مرتبط

نظرات شما