مراجع تقلید، علما و فضلا اقدام آمریکا را محکوم کردند؛

اقدام ترامپ محبوبیت سپاه را افزایش داد/حوزه های علمیه از سپاه پشتیبانی می کنند

مراجع تقلید، علما ، فضلا و اساتید حوزه های علمیه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ، پشتیبانی خود از سپاه پاسدارن را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با توجه به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا و قرار دادن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی ؛ واکنش های بسیاری در این خصوص صورت گرفته است که یکی از این واکنش ها از سوی مراجع و علمای استان قم می باشد.
در واکنش به این اقدام ترامپ ، مراجع تقلید و علما و اساتید حوزه علمیه آن را محکوم و حمایت کامل خود را از سپاه اعلام کردند .

آیت‌الله مکارم شیرازی: اقدام جنون آمیز رئیس جمهور آمریکا بر محبوبیت سپاه افزود
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه سردمداران بی عقل مسبب بسیاری از مشکلات جهان هستند، موضع گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره سپاه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آنان در سوریه، عراق و دوران جنگ هشت ساله ضربه سختی از سپاه خورده اند و به همین دلیل با چنین موضع گیری به دنبال انتقام هستند در حالی که بی عقلی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اینها معتقدند اگر بگویند اکنون شب است شب می‌شود و یا اگر بگویند سپاه تروریست است تروریست می‌شود گفت: این نهایت بی عقلی است که تصور می‌کنند که همه چیز در اختیار آنهاست و می‌توانند واقعیت‌ها را با یک امضا عوض کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه با چنین اقداماتی محبوبیت سپاه خدشه دار نمی شود، یادآور شد: مردم شاهد اقدامات ارزنده سپاه پاسداران در هنگام وقوع مشکلاتی نظیر زلزله، سیل، جنگ تحمیلی و عراق و سوریه بوده اند.
وی نقش سپاه در حفظ منطقه در برابر سلطه آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که سپاهیان در کنار دیگر نیروها جانانه در خدمت مردم هستند و این نهاد نظامی برای خدمت به مردم همه امکانات خود را به صحنه آورده است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در برابر این سیل عظیم میزان تلفات جانی کم بوده است، اظهار کرد: البته فوت یک نفر هم زیاد است ولی وقتی تلفات کم باشد ثمره تلاش و تدبیر سپاهیان و دیگر گروه‌ها بوده است.
وی اقدامات رئیس جمهور آمریکا را جنون آمیز توصیف کرد و گفت: محبوبیت سپاه با این کارها ن تنها کم نمی شود بلکه احساس می‌کنیم که این محبوبیت در حال بیشتر شدن است.

آیت الله نوری همدانی: اقدام ترامپ خوش رقصی برای لابی های صهیونیستی است
آیت الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها 40 سال رفتاری کینه‌توزانه و خصمانه با ایران اسلامی داشته و به طراحی نقشه‌های فراوان علیه این نظام پرداخته اند ولی ایران اسلامی با قدرت و عزت در برابر آنها و نقشه‌های شومشان ایستادگی کرده است.
وی با اشاره به اینکه قدرت ایران اسلامی بر اساس معنویت بوده و این در حالی است که غربی‌ها با معنویت و فرهنگ دینی بیگانه‌ هستند افزود: ایران در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است و ملت‌ها و دولت‌هایی که با ایران ارتباط داشته اند همچون عراق، سوریه، لبنان و یمن قدرت پیدا کرده‌اند.
این مرجع تقلید یادآور شد: در سوی دیگر دولت‌هایی که با آمریکا و صیهونیست‌ها در ارتباط بودند نظیر حسنی مبارک در مصر،  قذافی در لیبی، صدام در عراق و بن‌علی در تونس سرنگون شده‌اند و این مسئله گوشه‌ای از قدرت و عظمت ایران اسلامی است.
وی اقدام آمریکا در تروریست معرفی کردن سپاه پاسداران را برای خوش رقصی و لابی صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد: همه می‌دانند که پاسداران در داخل کشور در حال خدمت به مردم هستند و مخالف گروه‌های تروریستی نظیر داعش هستند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: طرح آمریکا علیه سپاه پاسداران محکوم بوده و حوزه‌های علمیه پشتیبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و محبوبیت پاسداران نیز روز افزون است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: سپاه از دل ملت جوشیده است
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور همچنین در خصوص اقدام رئیس جمهور آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی محض نیست، سپاه از دل ملت جوشیده است و آنچه دنیا باید پاسخگو باشد این است که یک فرد نادانی مانند ترامپ، سپاهی که مقابل تروریست ایستاده را تروریست می‌نامد؛ مطالبه ما از سازمان‌های بین المللی این است که در مقابل این وارونگی بایستند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: هیأت حاکمه آمریکا اوج رذالت در برابر اراده ملت ایران را نشان داد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا اعلام کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به این اقدام آمریکا خواهد داد که مقدمه‌ای برای دیگر شکست‌های آمریکا شود و خواب‌های جبهه استکبار را به کابوسی هولناک بدل خواهد کرد.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/6232
اخبار مرتبط

نظرات شما