میرزاده: پاسخ‌های بطحایی در کمیسیون آموزش نمایندگان را قانع نکرد/ ارجاع ۳ سؤال به صحن

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به عدم اقناع نمایندگان از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش، از ارجاع ۳ سوال نماینده سبزوار به صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: وزیر آموزش و پرورش سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این نشست حضور داشته و پاسخگوی نمایندگان و ابهامات و برنامه‌های وزارتخانه‌های خود بودند.  

وی افزود: اصغر مسعودی نماینده نی ریز و استهبان، 5 سوال در خصوص سند تحول، رتبه بندی معلمان، عدالت آموزشی، خرید خدمات آموزشی و شرایط جذب و گزینش معلمان مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر، 2 هفته مهلت داد تا وزارتخانه اسناد و مدارک خود را در این خصوص ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحققیات مجلس تصریح کرد: محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز سوال خود را درباره برنامه ششم توسعه مبنی بر مقاوم‌سازی مدارس مطرح کرد و اینکه چه میزان این احکام قانونی اجرایی شده است و در نهایت پس از توضیحات وزیر اعلام کرد که از این پاسخ‌ها قانع شده است. 

وی گفت: حسین مقصودی نماینده سبزوار سوال بعدی را از وزیر در 3 محور تغذیه و مسائل رفاهی مدارس شبانه‌روزی، معلمان حق‌التدریس و نهضتی و چرایی استفاده از نیروهای خرید خدمات برای مناطق محروم پرسید که از توضیحات وزیر قانع نشد و این 3 سوال به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

میرزاده افزود: در ادامه جلسه امروز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونان خود حاضر شد و توضیحاتی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مرتبط با کمیسیون آموزش مجلس و گزارش مفصلی در حوزه‌هایی همچون نحوه خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و برنامه‌های جدید این وزارتخانه در خصوص بازنگری در رشته‌ها، تعداد دانشجویان، طول دوره، نوع مهارت‌های آموزشی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: این وزارتخانه سیاستی مدنظر دارد مبنی بر اینکه ادامه تحصیل پزشکی تا فوق تخصص به صورت پیوسته نباشد؛ زیرا بسیاری از دانشجویان زمانی که پزشکی عمومی را تمام می‌کنند، مستقیما به دوره تخصص و بلافاصله فوق تخصص می‌روند در حالی که هیچ ارتباطی با جامعه، مردم یا مناطق محروم نداشتند و شاید اگر بعد از دوره فوق تخصص به آنها گفته شود که به مناطق محروم بروند، قبول نکنند.

میرزاده خاطرنشان کرد: سیاست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مورد استقبال اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز قرار گرفت، این است که فرد پس از پایان مقطع پزشکی باید یک دوره خدمتی حداقل سه ساله بگذراند و با مردم و جامعه ارتباط داشته باشد و یافته‌های علمی خود را به صورت عملی به کار گیرد و بعد از آن به دوره تخصص برود.

وی با بیان اینکه حتی پیش‌بینی شده بعد از دوره تخصص بلافاصله ورود به دوره فوق تخصص میسر نباشد، گفت: این یک سیاست خوب و منطقی است تا افرادی که در رشته‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند، با محیط واقعی جامعه به صورت عملی آشنا شود و سپس به دنبال تخصص و فوق تخصص برود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح کرد: وزیر بهداشت همچنین برنامه جدید اعلام کرد مبنی بر اینکه اگرچه قرار گرفتن دانشگاه‌‌های علوم پزشکی به زیرمجموعه وزارت علوم شدنی نیست ولی بحث علوم پزشکی از بهداشت و درمان منتزع شود؛ یعنی اینگونه نباشد که یک فردی همزمان هم در دانشگاه مسئول باشد و هم در اداره بهداشت و درمان؛ به این دلیل که حضور بیش از حد در دانشگاه باعث نشود از بهداشت و درمان در جامعه غافل شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6577
اخبار مرتبط

نظرات شما