استاندار: ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال قم واکسن کرونا را دریافت کردند

استاندار قم با تاکید بر اهتمام بیش‌ازپیش بر تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سید محمد تقی شاهچراغی روز شنبه پس از پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از هفته گذشته روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان نزولی بوده و هم اکنون نیز حدود ۱۸۵ تَن در مراکز درمانی قم بستری می‌باشند.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در رابطه با شروع موج ششم کرونا در اروپا و آمریکا و برخی کشورهای همسایه گفت: با توجه به اینکه وقتی موج بیماری شروع می‌شود، احتمال سرایت آن به کشور نیز است، نگرانی‌هایی وجود دارد که در سطح ملی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، ولی آنچه که مربوط به ما است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش تجمع‌ها و تهویه مناسب است.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر موضوع واکسیناسیون همگانی بیان داشت: نقطه نظرها و بعضا مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد، که باید به مردم آگاهی‌های لازم ارائه شود.

شاهچراغی با بیان اینکه بیشترین بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های کشور کسانی هستند که واکسن دریافت نکردند افزود: به همین دلیل مراکز واکسیناسیون در استان برپاست و از امروز نیز مراجعه به منازل شروع می‌شود، که در ابتدا شاید با حجم کمتری باشد ولی توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون ۸۰ درصد جامعه، امنیت و آسایش خاطری برای مردم فراهم شود ولی در عین حال حتی کسانی که واکسن زدند نیز باید شرایط را رعایت کنند تا شاهد بیماری و نگرانی خانواده‌ها نباشیم.

استاندار قم در پاسخ به سوالی مبنی بر تمهیدهای اندیشیده شده برای افزایش نرخ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خاطرنشان کرد: قانون برای مستخدمان دولت و کارکنان اداره‌ها، سازمان‌ها، خانواده صنعت، کارگران و اصناف قوانینی را پیش‌بینی کرده، تمهیدها اقناعی است و مردم نیز باید بپذیرند و بدانند.

وی تاکید کرد: افراد خدمات دهنده در بانک‌ها، سازمان‌ها و اداره‌ها ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها هستند و ما نیز در استانداری با جدیت دنبال این هستیم که مسیر را پیگیری کنیم و اگر کسی رعایت نمی‌کند بر اساس مقررات با آن برخورد شود.

شاهچراغی در پایان بیان کرد: همه باید به مسائل بهداشتی توجه نموده، و نباید به سادگی از این موضوع عبور کنیم؛ انشالله قم در روزهای آینده وضعیت بهتری را خواهد داشت.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه امسال به رنگ نارنجی کرونایی و از اول آبان‌ماه جاری نیز به رنگ زرد در آمد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29627
اخبار مرتبط

نظرات شما