امام‌جمعه قم:

روح و فرهنگ بسیجی گره‌گشای مشکلات است/ گفتمان بسیج از مرزهای ایران عبور کرده است

امام‌جمعه قم گفت: روح و فرهنگ بسیجی است که در هر جا که وارد شده مشکلات را کاهش داده و گره‌ها را بازکرده است؛ گفتمان بسیج از مرزهای ایران عبور کرده و امروز محور مقاومت با همین گفتمان بسیجی در حال فعالیت در سطح منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های امروز نماز جمعه قم به سالگرد شهادت شهید مدرس اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید گرانقدر شجاع و زمان شناس بود و با قدرت در برابر نقشه های انگلستان ایستاد هر چند که همواره تنها بود اما هیچ وقت دچار لغزش نشد.
وی به‌ضرورت مشورت گرا بودن مجلس تاکید کرد و ابراز داشت: قانون جمعیت اقدام مطلوبی بود که صورت گرفت اما تنها نیست و باید حمایت از نهاد خانواده افزایش یابد.
اعرافی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: امروز مردم با رنج و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و انتظار می‌رود مجلس با وضع قوانین بخشی از گره‌های زندگی مردم را باز کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این اگر فردی گرسنه بخوابد تمام ثروتمندان جامعه در پیشگاه خداوند مسئول هستند.
امام‌جمعه قم به وضعیت فرهنگی قم اشاره و گفت: قم شهری است که صدها روایات از اهل‌بیت (ع) در خصوص آن وارد شده و این شهر هم اکنون بزرگ‌ترین پایگاه تولید اندیشه دینی در سطح جهان است و بیش از ۴۰۰ امامزاده در کنار سایر مشاهیر در آن مدفون است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آسیب‌های موجود در این شهر انقلابی احساس نگرانی کرده‌اند که باید این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.
اعرافی تصریح کرد: همه نهادها از جمله حوزه علمیه قم در کنار سایر دستگاه‌های مسئول در برابر آسیب‌های اجتماعی قم مسئول بوده و نسبت به آن کم‌کاری داشته‌اند؛ هر چیزی که چهره معنوی و ایمانی این شهر را مخدوش می کند باید به کنار برود.
وی در ادامه هفته بسیج را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این روح و فرهنگ بسیجی است که در هر جا که وارد شده مشکلات را کاهش داده و گره‌ها را بازکرده است؛ گفتمان بسیج از مرزهای ایران عبور کرده و امروز محور مقاومت با همین گفتمان بسیجی در حال فعالیت در سطح منطقه است.

خبرنگار: سیده زهرا موسوی
انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29890
اخبار مرتبط

نظرات شما