کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال کسب امتیازات بیشتر است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکایی‌ها در حال تلاش هستند تا با فشار مضاعف به کشورمان بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند اما زهی خیال باطل که بتوانند ملت ما را به‌زانو در بیاورند آمریکائی‌ها همان‌هایی هستند که در افغانستان مفتضحانه از ایران شکست خودند

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 4+1 در وین اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی همواره بر اساس عزت، مصلحت و حکمت بوده است.
وی ادامه داد: برای برخی شاید این سؤال پیش بیاید که چرا عده‌ای در کشور از ابتدا مخالف برجام بوده‌اند و حالا طرف‌دار برجام شده‌اند؟ پاسخ این است که دولت قبل با زیر پا گذاشتن شروط رهبر معظم انقلاب و همچنین شروط شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و عبور از تمامی خطوط قرمز یک‌طرفه و در نهایت اعتماد به دشمن به‌تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرد.
کتابچی افزود: بر اساس توافق صورت‌گرفته قلب رآکتور آب سنگین اراک را با بُتن پر کردند و اورانیوم‌های غنی شده را از کشور خارج کردند.
وی بیان داشت: علاوه بر این غنی‌سازی اورانیوم را تقریباً تعطیل کرده و بسیاری از سانتریفیوژ را به‌کلی جمع کردند و در واقع جمهوری اسلامی ایران در قضیه برجام آنچه تعهد کرده بود انجام داد و طرف مقابل وقتی دید ما خودمان با دست دولت خودمان همه تعهدات را انجام داده‌ایم اما هرگز حاضر به انجام تعهدات خود که از اصلی‌ترین آن رفع تحریم‌ها بود نشد.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی باتوجه‌به امضای برجام اگر اعلام کند از برجام خارج می‌شود راه را برای اجماع جهانی علیه خود باز می‌کند لذا دیگر چاره‌ای جز اجرای برجام را نداریم و باتوجه‌به عمل به تعهدات باید به حداقل منافع برجام اکتفا کنیم نه اینکه برجام شاهکاری بوده که امروز همه عاشقش باشند، برجام همان خسارت محض است که چاره‌ای جر متعهد بودن به آن نداریم جز اینکه تمامی طرف‌ها از آن خارج شوند.
وی خاطر نشان کرد: البته امریکایی‌ها در حال تلاش هستند تا با فشار مضاعف به کشورمان بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند اما زهی خیال باطل که بتوانند ملت ما را به‌زانو در بیاورند آمریکائی‌ها همان‌هایی هستند که در افغانستان مفتضحانه از ایران شکست خودند در سوریه با وقاحت از شما مردم شکست خودند در عراق از زن و مرد ما شکست خوردند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29952
اخبار مرتبط

نظرات شما