گفتگوی ارشد نظامی آجا در قم با قم فردا :

سردار سپاهی که محبوب دل ارتشی ها شد

ارشد نظامی آجا در قم گفت: سردار سلیمانی فقط متعلق به سپاه نبود ما سردار را نماینده همه نیروهای مسلح در جبهه های مقاومت می دانستیم به یاد دارم وقتی خبر شهادت ایشان اعلام شد همه کارکنان ارتش از کادر وظیفه تا فرمانده هان رده بالا دچار حزن و اندوه شدند.

​​​​سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه سلام الله علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: سردار سلیمانی اختصاص به گروه خاص و جبهه خاصی ندارد با این که سردار سلیمانی یک فرمانده سپاهی بود رفتار و حرکات ایشان اطاعت پذیری و ولایت پذیری ایشان برای کلیه کارکنان نیروهای مسلح از جمله برای ارتشیان یک الگو بود.

ارشد نظامی آجا در قم افزود: زمانی  که ایشان در میدان های مقاومت حضور داشتند هیچ وقت  ایشان را به عنوان یک شخص سپاهی که در میدان ها مبارزه می کنند و نماینده فقط سپاه است تلقی نمی کردیم بلکه ایشان را نماینده همه نیروهای مسلح و سرباز اسلام و ولایت در این جبهه ها می دیدیم ارتش و ارتشیان به شدت حاج قاسم را قبول داشتند.

وی گفت: زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید گویی یکی از فرماندهان ارتش را از دست دادیم همه ارتشیان در قم از شهادت حاج قاسم اندوهگین بودند به یاد دارم تمام کارکنان ارتش از کارکنان وظیفه  تا فرماندهان رده بالا دچار حزن و اندوه شده بودند زیرا حاج قاسم از خانواده ما نیروهای مسلح بود.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها ارتش تاکید کرد: وقتی به زندگی نامه شهید سلیمانی نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که ایشان این مقام و این جایگاه را یک شبِ و در طول مدت زمان کوتاهی به دست نیاوردند وقتی به دوران مبارزات جهادی ایشان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که زندگی پر فراز و نشیبی در میدان های مقاومت داشتند.

زرین اضافه کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس و در سنین کم رفتارها و برخوردهای ایشان با رزمندگان زیرمجموعه خود و کسانی که با ایشان برخورد داشتند نگاه می کنیم به این نتیجه‌ای میرسیم که این مقامی که این روزها حاج قاسم به آن رسیده است یک عقبه چهل ساله دارد.

ارشد نظامی آجا در قم عنوان داشت: در وصیت نامه حاج قاسم در رفتار حاج قاسم و خاطراتی که از ایشان به یادگار مانده است به این موضوع پی می بریم که ایشان در کارهای خود نیت الهی داشتند اخلاص ایشان در زندگی و ولایت پذیری و اطاعت پذیری از مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا یکی از شاخصه‌های اصلی حاج قاسم بود که ایشان را به این درجه و جایگاه رساند.

زرین بیان داشت: شهید سلیمانی از همه آنچه که داشت گذشت و این دعا را بسیار بر زبان می‌آوردند که «اِلهی لا تکلنی الی نَفسی طـرفه عین ابَدا »شهید سلیمانی واقعاً به این ذکر عینیت بخشیدند و فقط ذکر زبانی  نبود و  واقعا در زندگی خودشان این ذکر را جاری و ساری کرده است.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی هیچ وقت در هیچ شرایطی از نفس خودش تبعیت نکرده است و همه سختی هایی که در راه مبارزات خود کشیده است و همه از خودگذشتگی هایی که داشته است با نیت الهی بوده، ایشان در طول حیاتی که وارد میدان جهاد شدند هیچ وقت خواب آرامی نداشته و این رمز رسیدن حاج قاسم به جایگاهی است که محبوب همه مردم و همه نیروهای مسلح شده است، و به عنوان یک چهره بین بین المللی در تمام دنیا از ایشان یاد می کنند.

فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه حذف تصاویر حاج قاسم در شبکه‌های اجتماعی هیچ خللی در انتشار مکتب حاج قاسم در دنیا نمی کند  ادامه داد: افرادی که پیگیر آرمان‌های  شهید سلیمانی هستند با این اقدامات حساس تر می شوند و کسانی که علاقه مند به راه آزادی خواهی هستند بیشتر پیگیر خواهند بود که چرا  تصاویر یک قهرمان ملی و بین المللی حذف می شود البته  یک وظیفه نیز بر عهده ما قرار دارد که هر قدر دشمنان فعالیت‌های علیه این نظام و مکتب را بیشتر می کنند ما باید فعالیت های روشنگرانه را بیشتر کنیم و این شهید بزرگوار را بیشتر در دنیا معرفی کنیم مکتب حاج قاسم یک مکتب جهانی است و ما وظیفه داریم این مکتب را در دنیا توسعه دهیم.

گفتگو از مرضیه مهدیلو شیخ احمدلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30461
اخبار مرتبط

نظرات شما