فرمانده سپاه استان قم:

ایمان، اخلاص و ولایت مداری از خصوصیات اصلی شهید سلیمانی بود/شکست صهیونیسم و استکبار با مکتب حاج قاسم

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه شکست صهیونیسم و استکبار با مکتب حاج قاسم امکان پذیر است، گفت: ایمان، اخلاص و ولایت مداری از خصوصیات اصلی شهید سلیمانی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار محمدرضا موحد در نشست مجازی تبیین مکتب شهید سلیمانی و رابطه عاطفی مردم با سردار دلها ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهید سلیمانی به دو ویژگی از حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: این ویژگی ها را همه مدافعان اسلام و انقلاب داشته اند که عامل موفقیت آنها این دو مورداست.
وی ادامه داد:  اولین ویژگی درک کامل، جامع و دقیق از خطر فتنه بوده است. حضرت علی(ع) می فرمایند فتنه تاریکی است.
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم گفت: حضرت زهرا(س) خطر را به موقع شناسایی کرد. وضعیت شناسی، محیط گرایی، تکلیف محوری و تکلیف گرایی از ویژگی های حضرت زهرا(س) بود.
وی افزود: دشمن می خواست اسلام را در پوسته ای بدون هسته ومغز قرار دهد که یکسری سلسه عبادت های فردی و شخصی در آن بماند مانند اسلامی که درعربستان است.
سردار موحد عنوان کرد: در آن زمان حضرت علی نبود که مورد ظلم قرار گرفته بود بلکه مقام ولایت بود که مورد ظلم قرار گرفته بود. آنها می خواستندچراغ اسلام را خاموش کنند که حضرت زهرا این فتنه را فهمید و جلوی آن ایستاد.
وی ادامه داد: بصیرت نقش اصلی و اساسی دارد و بایستی به موقع نوع حمله و تهاج را تشخیص دهیم.
فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه دومین ویژگی حضرت زهرا(س) غیرت دینی، شجاعت و جهاد بود، گفت: حضرت زهرا(س) از همه چیز خود برای دفع این فتنه و خطر گذشتند.
وی افزود: برخی بصیرت دارند اما شجاعت ندارند یعنی روحیه عمل به بصیرت را ندارند. شهید قاسم سلیمانی همه این ویژگی ها را داشت.
سردار موحد با اشاره به اینکه در دفاع از ولایت نباید منتظر دستور باشیم، گفت: ویژگی 9دی این بود که مردم در دفاع از ولایت خودجوش عمل کردند و این یوم الله تبدیل به روز بصیرت شد. بایدوقتی تکلیف را شناختیم به آن عمل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم هستیم، افزود: حضرت آقا از راه و رسم این شهید به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند . این شهید یک چهره بین المللی است. درواقع مکتب شهید سلیمانی همان ادامه دهنده مکتب امام خمینی است و مکتب امام هم همان مکتب اسلام و مکتب خونین امام حسین(ع) است.
شکست صهیونیسم و استکبار با مکتب حاج قاسم
فرمانده سپاه قم افزود: مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام خمینی است . همان مکتبی که ولایت فقیه با آن ماندگار است. همان مکتبی که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت با آن پابرجاست و امید دنیای اسلام به آن است. مکتبی که شکست صهیونیسم با آن است و برای از بین بردن استکبار به آن مکتب نیاز داریم.
وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی و مکتب حضرت امام خمینی(ره) مکاتبی هستند که پدیده نو در جهان هستند که هیچ وقت کهنه نمی شود و جبهه مقاومت مظلومان و مستضعفان را به عدالت، عزت و پیشرفت در دنیا می رساند.
سردار موحد خاطرنشان کرد: تنها راهی که ما را به تمدن نوین اسلامی که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است می رساند همین مکتب حاج قاسم است.
ایمان، اخلاص و ولایت مداری از خصوصیات اصلی شهید سلیمانی بود
وی با اشاره به اینکه حاج قاسم چه مولفه هایی داشت که او را به عنوان سردار دلها معرفی کرد، گفت: ایمان، اخلاص و ولایت مداری این شهید از مولفه های اصلی او بود.
فرمانده سپاه قم افزود: حاج قاسم همه کارهای خود را برای خدا انجام می داد. شجاعت و شهامت و عقلانیت حاج قاسم از دیگر ویژگی های او بود که همه در کنار یکدیگر بود.
وی ادامه داد: شناخت دقیق دشمن و آشنایی با ابزار و امکانات دشمن از دیگر ویژگی های این شهید بود. همچنین او با قدرت و با تدبیر واردمیان مقابله می شد.
سردار موحد اضافه کرد: ایشان مظهر تلاش بود و واقعا خستگی ناپذیر بود.42 سال کار جهادی شبانه روز در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و هر کجای دیگر او را مرد خستگی ناپذیر کرده بود.
وی گفت: نفوذ در جان و ذهن ملت ایران و امت اسلام؛ ایشان فقط برای ملت ایران نیست بلکه تمام امت اسلامی ایشان را دوست دارند. ایشان فراجناحی بود و به همه محبت می کرد. در تشییع این شهید از طیف ها و ظواهر مختلف شرکت کردند و همه ناراحت بودند.
فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار برای دیده شدن کار نمی کرد و اعتقاد داشت آن کسی که باید ببیند می بیند، افزود:  هر کجا که نیاز بود ورود می کرد و هر کجا احساس می کرد ورودش برای اسلام، مردم و انقلاب خیری دارد حاضر می شد.
وی افزود: توجه ویژه به خانواده شهدا و رفع گرفتاری آنها داشت.
سردار موحد عنوان کرد: درسی که حاج قاسم برای ما به یادگار گذاشت این است که این مسیر ادامه دارد و این را دشمنان  بدانند که شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک تر از سلیمانی است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30471
اخبار مرتبط

نظرات شما