در نشست صمیمانه تولیت حرم با اصحاب رسانه؛

آیت الله سعیدی:حضور در میان مردم موضوع مهمی است

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به حضور منظم در مساجد گفت: حضور در میان مردم و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف موضوع مهمی است تا بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دومین نشست صمیمانه تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اصحاب رسانه در سالن محراب حرم مطهر به‌منظور پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی و جمعی از معاونین آستان مقدس حضرت معصومه و برخی از مدیران استان برگزار شد.
حضور در میان مردم موضوع مهمی است
در این جلسه آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به بر لزوم تداوم نشست‌هایی با حضور خبرنگاران اظهار داشت: یکی از درخواست‌های خبرنگاران که مطرح شده حضور این‌جانب در بین اقشار مردم بود که این حضور با روش‌های مختلف می‌تواند تحقق پیدا کند اگرچه که فی‌الجمله در بین مردم حضور داشتیم ولی خبرنگار و عکاس نبوده و اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گرفته ولی این حضور بیشتر هم می‌شود.
وی با اشاره به پیشنهاد اصحاب رسانه مبنی بر تشکیل شورای رسانه‌ای در کنار شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: بحث حمایت از ایجاد جاذبه‌های غیرمذهبی در قم برای اشتغال و جذب گردشگر بیشتر به شهرداری و میراث‌فرهنگی مربوط می‌شود و انشا الله به آنها ابلاغ می‌شود و خود ما هم تأکید خواهیم داشت.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه‌ریزی‌شده تور حرم شناسی هم برای خبرنگاران و اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: دررابطه‌با حضور بیشتر در میان مردم جلساتی تشکیل شده تا به‌صورت منظم در مساجد سطح شهر حضور پیدا کنیم و این حضور باید یک حضور جامع باشد و با هماهنگی آموزش‌وپرورش و ارشاد و دیگر نهادها دنبال شود.
وی با اشاره بحضور در میان مردم و پیگیری مشکلات مردم اظهار داشت: حضور در میان مردم و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف موضوع مهمی است که در این راستا به صورت منظم در مساجد سطح شهر با همراهی مدیران آموزش و پرورش و ارشاد و دیگر نهادها حضور خواهیم یافت تا بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری کنیم.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به تسهیل در روند جذب خادمان افتخاری حوزه رسانه در حرم مطهر تاکید کرد: اصحاب رسانه اگر انتقاد و پیشنهادی نسبت به دیگر ارگان‌های شهر مقدس قم داشته باشند می‌توانند به ما منتقل کنند و ما این پیشنهادات را به آنها منتقل کنیم.

ارتباط اصحاب رسانه با هیئت اندیشه ورز بیشتر شود
در ادامه این جلسه سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  با اشاره به دغدغه‌های همیشگی اهالی رسانه در استان اظهار داشت: برگزاری دومین جلسه با اصحاب رسانه به فاصله یک هفته نشان‌دهنده این است که دغدغه و مطالبات اصحاب رسانه جدی گرفته می‌شود و اگر اهالی رسانه پای‌کار باشند مدیران استان پای‌کار هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان قم بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی هماهنگی لازم را بین دستگاه‌های فرهنگی با ریاست آیت‌الله سعیدی دنبال می‌کند و اگر ارتباط اهالی رسانه با این شوراها بیشتر شود و حضور اصحاب رسانه در جلسات شورا بیشتر باشد نیمی از سؤالات در آن جلسات پاسخ داده می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به امکان حضور دو نفر از اصحاب رسانه در هیئت اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطرنشان کرد: ما در کنار هیئت اندیشه‌ورز کارگروه‌هایی را بنا به‌ضرورت تشکیل دادیم که از آن جمله می‌توان به کارگروه‌های محتوای فضای مجازی، مد و لباس، ساماندهی سردر مغازه‌ها، نظارت بر طرح ساماندهی و گسترش عفاف و حجاب و… اشاره کرد و حضور اصحاب رسانه باعث می‌شود دید ما نسبت به مسائل بهتر شود.
وی با اشاره به اختیارات شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند قانون‌گذاری کند ولی چیزی که تصمیم گرفته می‌شود متناسب با اختیارات و امکاناتی است که دستگاه‌های استانی دارند و مصوبات در مرحله اجرا قرار می‌گیرد؛ با وجود همه محدودیت‌ها کارهای فرهنگی که در استان قم انجام می‌شود از بسیاری از استان‌های دیگر جلوتر است.

اهتمام حرم مطهر حضرت معصومه(س) در کمک رسانی به نیازمندان
و اما در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی مشاور تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) در امور خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان  با اشاره به خدمت‌رسانی سفیران کریمه در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: آستان مقدس عضو ستاد تکریم شهدای مدافع حرم است و در ارائه خدمات اجتماعی، درمانی و فرهنگی به خانواده شهدا مشارکت دارد؛ علاوه‌برآن با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته مداد نیز همکاری دارد که بسیاری از آنها رسانه‌ای نمی‌شود.
وی در ادامه گفت: همکاری با دفتر مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان، ارتباط با مجموعه‌های مردمی در محلات و مناطق محروم و روستاها به‌ویژه روستاهایی که داری موقوفه هستند از جمله فعالیت‌های خدماتی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به مردم است.
مشاور تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به خدمت‌رسانی آستان مقدس در داخل شهر قم و بیرون از شهر قم بیان داشت: کمک‌ها و مساعدت‌های آستان مقدس جلوه‌های گوناگونی دارد که در هر مناسبت درخور همان مناسبت انجام می‌شود برای مثال در برخی از سال‌ها در ماه مبارک رمضان نزدیک به یک میلیون افطاری را هم توزیع کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به همکاری آستان مقدس با نهادهای دولتی و مردمی برای کمک به نیازمندان گفت: بخش قابل‌توجهی از خدماتی که به نیازمندان ارائه می‌شود رسانه‌ای نمی‌شود.

تولید ۳۰۰ برنامه رسانه‌ای بین‌المللی در یکشنبه‌های فاطمی
همچنین در انتهای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش فوق‌العاده آستان حضرت معصومه (س) در ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: ما با دستیابی به نقطه اوج فاصله داریم ولی با امکانات و شرایط موجود تلاش کردیم هر چه بیشتر به این هدف دست پیدا کنیم و کمک شما اصحاب رسانه می‌تواند این روند را تسریع کند.
وی با اشاره به تولید ۳۰۰ برنامه رسانه‌ای بین‌المللی در یکشنبه‌های فاطمی در حرم مطهر بیان داشت: برنامه‌های رسانه‌ای آستان مقدس در دوره کرونا رشد خوبی داشته و ۱۴۷ هزار و ۷۹۹ دقیقه برنامه از حرم مطهر از رسانه ملی پخش شده است.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر در مناطق محروم خاطرنشان کرد: ما طرح چلچراغ را قبل از کرونا با همین هدف آغاز کردیم تا دوره‌های آموزش قران را در مناطق محروم شهر برگزار کنیم کرونا برنامه‌ها را به هم زد ولی به همین زودی این برنامه دوباره اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/150


گالری عکس
http://qomefarda.ir/30869
اخبار مرتبط

نظرات شما