هم زمان با اشغال 70 ساله سرزمین های مردم مظلوم فلسطین؛

روز قدس تداعی کننده زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است / مقاومت و استمرار مبارزه دو پیام کلیدی یوم الله قدس به مردم فلسطین

هم زمان با اشغال 70 ساله سرزمین های مردم مظلوم فلسطین روز قدس تداعی کننده زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است و در این مقاومت و استمرار مبارزه دو پیام کلیدی یوم الله قدس به مردم فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمایت از کشورهای مظلوم و بی‌دفاع در سرتاسر جهان یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود که همواره در سخنرانی‌ها و برنامه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بیان می‌شد.
در واقع امام خمینی (ره) تنها بعد از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داد که در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود نه‌تنها ثابت‌قدم است بلکه ایده‌های ماندگار و تاریخی نیز برای اجرای آن‌ها در نظر دارد.
تبلور اراده معمار انقلاب اسلامی ایران را می‌توان در نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس آن هم تنها یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشاهده کرد.
این نام‌گذاری از جهات مختلفی حائز اهمیت بود، نخست خود ماه مبارک رمضان که ماه بندگی، بخشش و رازونیاز با خداوند متعال است و انتخاب یکی از روزهای این ماه مبارک برای همدردی با ستمدیدگان و مظلومان جهان تبلور عینی از ماهیت اسلام ناب محمدی است.
دوم این که غصب سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم کودک کُش هرچند با قتل و خونریزی‌های فراوان همراه بود اما تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید کمتر نامی از مظلومیت مردم فلسطین در جهان شنیده می‌شد اما با نام‌گذاری روز قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب توجه جهانیان به مردم فلسطین بیشتر و بیشتر شد به‌طوری‌که در دهه‌های اخیر در بسیاری از جهان روز قدس نماد همبستگی و همدردی با مردم بی‌دفاع فلسطین بوده و راهپیمایی‌هایی در جای‌جای جهان برگزار می‌شود.
سوم این که ایجاد انگیزه و شجاعت در بین نیروهای مقاومت و مردم فلسطین است چرا که راهپیمایی مردم بسیاری از کشورهای جهان به مردم فلسطین نشان می‌دهد که هدف و آرمان آن‌ها که سرنگونی رژیم منحوس صهیونیستی است، از سوی بسیاری از مردم جهان تکرار می‌شود.
در این میان کارشناسان و فعالان سیاسی نیز بر اهمیت این نام‌گذاری و همچنین حضور در راهپیمایی روز قدس تاکید دارند.

فریاد یکپارچه امت اسلا‌می در روز قدس ضربه بر پیکر پوسیده رژیم اسرائیل خواهد بود


حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به‌ضرورت مشارکت مردمی در روز جهانی قدس، اظهار داشت: اکنون بیش از 70 سال از تشکیل دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین می‌گذرد. 70 سال جنایت و خون، 70 سال وحشی‌گری، 70 سال قتل‌عام زنان و کودکان بی‌گناه، 70 سال حبس و شکنجه جوانان فلسطینی و غیره که حاصل شکل‌گیری نامشروع این دولت است.
وی ادامه داد: بیش از 70 سال است که غاصبان صهیونیست در پناه حمایت استکبار جهانی، ملت مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره ساخته و آنان را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خویش محروم نموده‌اند. 70 سال است که طراحان هولوکاست با طرح ادعایی اثبات نشده و مظلوم‌نمایی ابلهانه، تاوان محرومیت‌های ادعایی ناشی از جنگ و اختلا‌ف میان قدرت‌های سرمایه‌داری با فاشیسم و نازیسم و کمونیسم را از ملت بی‌گناه فلسطین طلب می‌کنند.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بیان کرد: بیش از 70 سال است که مدعیان دموکراسی و دفاع از حقوق بشر در برابر نقض آشکار حقوق انسان‌ها و آوارگی، شکنجه و قتل‌عام مردان و زنان فلسطینی سکوت نموده‌اند و از واگذاری سرنوشت مردم فلسطین به دست ایشان هراس دارند.
وی اضافه کرد: بیش از 70 سال است که گوش حاکمان بی‌درد عرب در برابر ضجه و ناله کودکان آواره فلسطینی سنگین شده است. هرچند برای حاکمان مرفه و ریاست‌طلب کشورهای عربی و اسلا‌می ظلم و ستم غاصبان صهیونیست علیه ملت مسلمان و زجرکشیده فلسطین چندان به چشم نیاید اما تداوم این درد و رنج برای ملت‌های اسلا‌می، دیگر قابل‌تحمل نیست.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس روز فریاد ملت‌های مسلمان علیه ظلم و بیداد سران استکبار و صهیونیسم است. فریاد یکپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی این روز ثابت می‌کند که امت اسلا‌می سکوت و سازش حاکمان مستبد و پیرو استکبار را تحمل نمی‌کنند و دیگر حاضر نیستند برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و پاک‌سازی سرزمین‌های اسلا‌می از متجاوزان اشغالگر منتظر عکس‌العمل حاکمان خود بمانند.
وی ادامه داد: در اوضاع کنونی رژیم متجاوز اسراییل به شدت از انتفاضه فلسطین و حمایت ملت‌های مسلمان از فلسطینیان زیر سلطه سران تلا‌ویو آسیب‌پذیر شده است. پیروزی نیروی مقاومت حزب الله لبنان حاصل بیداری بیش از پیش ملت‌های اسلا‌می و ترس و اضطراب روزافزون سران استکبار و غاصبان فلسطین از خروش ملت اسلا‌می در روز جهانی قدس است.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:  آن‌چه مسلم است رژیم صهیونیستی نگران عکس‌العمل سران مرتجع و قدرت‌طلب حاکم در برخی کشورهای اسلا‌می نیست، نگرانی اصلی این رژیم فریاد و خروش امت مسلمانی است که در روز جهانی قدس خشم و نفرت خویش را علیه ظلم و بی‌عدالتی به نمایش می‌گذارند.
وی افزود: روز قدس روز تجلی اراده ملت‌ها بر دولت‌های سازشکار است، روز نمایش قدرت واقعی مردمان باایمان در برابر حاکمان تا بن دندان مسلحی است که با اتکا به زور اسلحه به ظلم و تجاوز در جهان دامن می‌زنند، غافل از آن که سلا‌ح کفر در برابر سلا‌ح ایمان امت مسلمان بسیار ناچیز است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: در اوضاع کنونی ملت مظلوم فلسطین چشم به راه حمایت مسلمانان و قدرت‌نمایی سلا‌ح ایمان امت اسلا‌می است. برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی روز جهانی قدس بزرگ‌ترین پشتیبانی معنوی مسلمانان از انتفاضه خونین مردم ستمدیده فلسطین علیه اشغالگران اسراییلی است. فریاد توفنده و یکپارچه امت اسلا‌می در روز قدس ضربه مهلکی خواهد بود بر پیکر پوسیدهِ رژیم اسراییل و حامیانش.
وی در ادامه با اشاره به  نقش و جایگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خصوص قدس، گفت: تردید نباید کرد که امروزه دشمن صهیونیستی در هر مکان و زمانی که ضربه می‌خورد از تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی است. برای تایید این ادعا تلاش زیادی لازم نیست فقط کافی است به اعتراف دوستان و دشمنانمان در خارج نگاهی بیندازیم. طالب محمدالحسنی، تحلیلگر سیاسی یمنی می‌گوید: سلاحی که امروز با آن تل‌آویو و شهرک‌های اشغالی هدف قرارگرفته و دشمن اسرائیلی را به ذلت کشانده، سلاح کشو‌رهای عربی نیست بلکه ساخت ایران است؛ تجهیز نیروی مقاومت فلسطین به این سلاح‌ها مرهون زحمات شهید قاسم سلیمانی است.

هدف آمریکا ایجاد مشروعیت برای اسرائیل است



شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به‌ روز قدس اظهار داشت: امسال بعد از دو سال شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس هستیم که قطعاً شاهد حضور خیل عظیمی از مردم ایران اسلامی در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین خواهیم بود.
وی بر اهمیت نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام هوشمندانه و راهبردی امام خمینی (ره) توجه جهانیان را به فلسطین جلب کرد و این کشور بی‌دفاع را از انزوا درآورد.
صادقی نسب توطئه‌های رژیم صهیونیستی را موردتوجه قرارداد و گفت: راهبرد رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه بین نیروهای فلسطینی است به‌طوری‌که هم زمان با مقابله با گروه‌های مقاومت مختلف هم زمان با آن ایجاد تفرقه بین نیروها را هم دنبال کرده است.
وی افزود: اما با تمامی این دسیسه‌ها نه‌تنها در داخل بلکه در بیرون از سرزمین‌های اشغالی نیز کشوری منفور است به طوری که انزجار و تنفر جامعه عامه اروپا از اسرائیل بسیار بالا است و نتوانستند در این زمینه موفق شوند.
کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عادی‌سازی روابط کشورهای خلیج‌فارس با اسرائیل اشاره کرد و گفت: عدم استقلال این کشورها موجب شده که با فشار آمریکا روابط خودشان را این رژیم جعلی عادی‌سازی کنند.
وی ادامه داد: هدف از این عادی‌سازی روابط ایجاد مشروعیت برای اسرائیل است که بحمدالله در این حوزه نیز با شکست روبرو شدند.
صادقی نسب بیان داشت: سرنوشت سرزمین‌های فلسطینی باید به دست خودشان تعیین شود و همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک رفراندومی در سراسر سرزمین‌های اشغالی برای این که نوع حکومت خودشان را انتخاب کنند، برگزار شود و ان‌شاءالله روزی را شاهد باشیم که مردم بی‌دفاع فلسطین با سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی خود مالک و فرمانروای کشورمان باشند.

راهپیمایی روز قدس سنگر عبادت است


حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا تکاپوی دشمن با دست آویز قرار دادن کرونا برای دور نگه داشتن مردم از معنویات بی اثر است با توجه به اینکه هنوز جامعه به صورت عادی برنگشته اما همین‌که زمینه معقول حضور مردم فراهم شد مردم به صورت گسترده در برنامه‌های شب قدر شرکت کردند.

وی گفت: این حضور این نتیجه را می‌دهد که ممکن است برخی از حوادث مقطعی یک نشان های دیگری در جامعه ارسال کند اما حقیقت و هویت یک فرهنگ را نمی توان به راحتی تغییر داد ماجرای فلسطین هم در مرحله اول یک حقیقت و هویت جهان اسلام است و در مرحله بعدی خط مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی است و در یک دامنه وسیع‌تر یک جریان هویت بشری است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با این همه اتفاقات جهانی هنوز نتوانسته است مسئله فلسطین را از ذهن مردم جهان از جمله مردم خود آمریکا دور کنند و هرچند وقت در آمریکا راهپیمایی حمایت از مردم در قلب آمریکا فلسطین برگزار می شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کنار همه این مسائل اتفاقات جدیدتری نیز رخ داده که از سال ۱۹۴۸ به این طرف بخصوص بعد از فاجعه صبرا و شتیلا در بخش کرانه غربی یک پدیده استثنایی رخ داد و داخل شهرک های صهیونیستی نشین حوادثی رخ می دهد این بار دیگر حرکت ها از غزه نیست از نقطه ای  که اسراییل احساس کرده امن ترین نقطه جهان برایش است حوادث رخ می دهد.

استاد حوزه و  دانشگاه ادامه داد: این اتفاقات جدید است و حضور مردمی در فرصت جدیدی که پیش آمده کار را پیش می برد روز قدس هم یک سنگر دفاع و عبادت است و باید سنگر دفاع را فتح کرد و آن را خالی نگذاشت، امروز مهم‌ترین عبادت و بالاترین عبادت بعد از عبادت‌های واجب یومیه مانند نماز و روزه حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از اسلام و مسلمان است، زیرا تا صهیونیست‌ها از منطقه خارج نشوند جهان امن نخواهد شد شرکت در راهپیمایی روز قدس باعث امنیت جهانی است.

در پایان باید گفت که برگزاری همه ساله راهپیمایی روز قدس نه تنها موجب تداوم محور مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی می شود بلکه موجب می شود که سردمدارن این رژیم سایه و قدرت روز افزون محور مقاومت را بر سرشان بیش از پیش احساس کنند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/33181
اخبار مرتبط

نظرات شما