سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

وضعیت بازار قم مطلوب است / کمبودی در بازار نداریم

با وجود اینکه نمی توان برخی گرانی ها را انکار کرد هیچ نوع کمبود کالا در بازار قم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیش از یک هفته است که تصمیمات دولت در خصوص ارز ترجیحی و یارانه آرد به شرکت های تولید ماکارانی در رسانه های رسمی و غیر رسمی خبر ساز شده و اخبار دروغ و درست در هم آمیخته و عده ای به دنبال سو استفاده از این وضعیت برای دشمنی با ایران هستند و وضعیت بازار را ملتهب و بحران زده و دچار کمبود نشان میدهنددر حالی که با وجود اینکه نمی توان برخی گرانی ها را انکار کرد هیچ نوع کمبود کالا در بازار از جمله بازار قم وجود ندارد.

اکبر ابدالی گفت: با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سطح استان کالاهای اساسی به وفور موجود و در معرض فروش  می باشد و طی روزهای آینده روند بهتری را هم دنبال خواهد کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به استقبال مطلوب مردم از فروشگاه بزرگ و زنجیره ای، اضافه کرد: میزان توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه های زنجیره ای بر اساس میزان فروش و اطلاعاتی است که توسط این فروشگاه ها در سامانه جامع تجارت ثبت می شود، است.

وی بیان کرد: وضعیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در قم به صورت مستمر توسط مسئولان دستگاه های اجرایی متولی رصد و اقدام های لازم برای سهولت دسترسی مردم به این کالاها انجام می شود، همچنین سطح نظارت بر بازار استان به منظور برخورد با هرگونه تخلف احتمالی تشدید شده است.

در بخش آرد هم که مسئله اصلی این روزها است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه در تأمین گندم و آرد واحدهای صنفی مشکلی وجود ندارد ابراز داشت: هم اکنون ۳۰ درصد ظرفیت ۵ کارخانه آرد استان قم فعال است و تیم‌های نظارتی می‌بایست از این کارخانه‌ها نظارت مستمری داشته باشند و در صورت تخلف با آنان برخورد کنند؛ چرا که در تأمین نان مردم نمی‌توان با هیچ فرد متخلف و سودجویی مماشات کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در تامین گندم و آرد واحدها هیچ مشکلی وجود ندارد افزود: در موضوع مدیریت توزیع مرغ ما تجربیات خوبی در استان داریم که می توانیم از این تجربیات و همچنین فناوری های روز برای عرضه آرد و نان استفاده کنیم.
همچنین بررسی های میدانی خبرنگار ما نشان از وضعیت مطلوب بازار قم دارد و کمبود هیچ نوع کالایی در بازار و فروشگاه های قم وجود ندارد و شاید اصلی ترین دغدغه مردم عدم نظارت کافی بر گرانفروشی ها و یا احتکار برخی از کالا است.

یکی از فروشندگان فروشگاه مواد غذایی قم به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه با وجود اعلام افزایش قیمت ماکارانی شاهد هجوم مردم برای خرید نبودیم و هنوز ماکارانی در قفسه فروشگاه ما وجود دارد اما علت نیمه پر بودن قفسه ماکارانی به این علت است که بعد از اعلام نرخ های جدید، کارخانه ها کالای جدید را عرضه نکردند.

مردم هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم شفافیت قیمت وغیره را سریعا با برقراری تماس با سامانه ۱۲۴با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/33347
اخبار مرتبط

نظرات شما