خطیب جمعه قم: نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اهتمام بیشتری شود

امام‌جمعه موقت قم، حادثه دلخراش فروریختن ساختمان متروپل در آبادان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: درساخت و سازها نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اهتمام بیشتری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، حادثه اخیر ریزش ساختمان متروپل آبادان و پیام مقام معظم رهبری در این زمینه در خصوص رسیدگی و مشخص شدن عوامل کوتاهی در بروز این حادثه را مورد اشاره قرارد و گفت: اهتمام به ایمنی ساختمان ها و جلوگیری از اعمال نفوذ در ساخت و سازهای عمرانی از عبرت های مهم این حادثه دلخراش است.

ساختمان متروپل در آبادان دوم خرداد ماه جاری فرو ریخت و باعث مرگ ۲۴ نفر و مصدوم شدن ۴۰ نفر گردید. آوار برداری از ساختمان همچنان ادامه دارد و مسئولان کشوری و استانی در محل حادثه حضور دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با تاکید بر رنج مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی، گفت: دولت در امر معیشت مردم و حل مشکلات مربوط به گرانی‌های افسارگسیخته با هم‌اندیشی با نخبگان اهتمام بیشتری داشته باشد. 

سعیدی همچنین با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری، تاکید کرد: معظم له در این دیدار عوامل مهم آزاد سازی خرمشهر را برشمردند و نسبت به مجاهدت و اخلاص در عبور از مشکلات کنونی کشور و فتح خرمشهرهای باقی مانده، مانند حماسه تاریخی سوم خرداد سال ۶۳ تاکید کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین نسبت به اصل تفکیک قوا و دخالت نکردن اعضای مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب مدیران استانی تاکید کردند که باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در روز ۴ خردادماه جاری در قم گفت: روحانیت همیشه در تمام حوادث و رویدادها مانند جنگ، انقلاب، بلایای طبیعی و غیرطبیعی، بیماری های همه گیر و غیره در کنار مردم بوده و نقشه های شوم دشمنان نمی تواند آنها را از مردم جدا کند. 

وی با اشاره به ۲۵ ماه شوال و سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) و بیان حدیثی از این امام همام گفت: قم شهر اهل بیت(ع) است و به فرموده امام صادق(ع) بهشت هشت در دارد که سه در آن، از قم گشوده می شود. 

سعیدی با بیان اینکه دوران امام صادق (ع) عصر احیاگری اسلام ناب محمدی(ص) است، ابراز داشت: خط سیاسی امام صادق تبیین حکومت دینی در جامعه اسلامی و دور اندیشی نسبت به تبیین مساله ولایت فقیه در دوران غیبت بوده است.

وی پاسخگویی به مقتضیات زمان، عدالت در برابر جبرگرایی و عرفان و اخلاق در برابر مکاتب دورغین معنویت خواهی رااز دیگر خطوط مهم سیاسی امام صادق(ع) برشمرد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33775
اخبار مرتبط

نظرات شما