کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

توقیف نفتکش های یونانی توسط ایران عاقلانه و منطقی بود

غفاری با اشاره به اینکه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بهترینو عاقلانه ترین کار و کم هزینه ترین کار را در پاسخ به توقیف غیرقانونی نفتکش ایران توسط یونان را انجام داد و دو کشتی نفتکش یونانی را توقیف کرد گفت: این حرکت علاوه بر پاسخگویی بسیار بازدارنده نیز می باشد.

حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه عده ای حرکت منطقی ایران در توقیف نفتکش های یونانی در پاسخ به توقیف غیرقانونی نفتکش ایران توسط یونان و تحویل آن به آمریکا را نقد می کنند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: روی صحبت من با جوانان کمتر از ۲۵ سال است که دوران روحانی را درک کردند زیرا افرادی که بالاترین از این سن هستند اگر همسو با ایران هستند از حرکت سپاه حمایت می کنند اگر همسو با منافع ایران نیستند هرچه به آنها بگوییم باز هم سودشان در نفهمیدن است و کشورشان هم غارت شود برایشان اهمیت ندارد و اگر خاک ایران هم اشغال شود اعتقادی به دفاع ندارند و از دیپلماسی حرف میزنند.


وی ادامه داد: ایران شروع کننده توقیف هیچ کشتی و نفتکشی نبود وقتی دشمن سرزمین و خاک ایران را اشغال می کند دفاع حق ترین حرکت است زیرا هر کشتی ، هواپیما و خودرو که پرچم یک کشور را دارد در هر جای دنیا باشد جز خاک کشور صاحب پرچم است حتی سفارت خانه هایی که در کشورها دایر است متعلق به خاک کشور صاحب پرچم است وقتی دشمن به خاک ما تعرض کرد نمی توانیم منفعل عمل کنیم و به دنبال راه دیپلماسی باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کشتی ایران را با محموله نفت بدون هیچ شکایت و حکمی توقیف کردند و نفت آن را به تاراج بردند اینجا دیگر دیپلماسی معنا ندارد اگر به دنبال دیپلماسی در این شرایط باشیم دشمن جسورتر شده و کشتی های بیشتری از ما توقیف می کند جسارت می کند هواپیمای ایران را هم توقیف کند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر فردا خانواده ای را در کشتی و هواپیمای ایران بدزدند همین ها که دم از دیپلماسی می زنند یقه جمهوری اسلامی ایران را می گیرند که وظیفه دارد حمله کند و این افراد را آزاد کند.

وی گفت: این ها همان ها هستند که نمی دانند در آبادان چه خبر است نمی دانند چه کسی ظلم کرده و چه کسی مظلوم واقع شده نمی دانند دولت فعلی چه فعالیتی می کند و فقط به خاطر دشمنی که با امام زمان علیه السلام دارند پیش داورانه به یک سرود که غیرت ملی و دینی دارد حمله می کنند و آن را شادی می دانند.

غفاری فر تاکید کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بهترین کار و عاقلانه ترین کار و کم هزینه ترین کار در پاسخ به توقیف غیرقانونی نفتکش ایران توسط یونان را انجام داد و دو کشتی نفتکش یونانی را توقیف کرد.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حرکت ایران علاوه پاسخ به حرکت غیرقانونی یونان یک حرکت بازدارنده قوی نیز بود و هشدار داده که ۱۷ کشتی دیگر یونان نیز در منطقه است.

غفاری فر گفت: کار عاقلانه دیگری که ایران انجام داد این بود که مانع منافع همسایه ایران یعنی عراق هم نشدند و بعد از اینکه کشتی یونانی بار خود را از عراق تحویل گرفت و حرکت کرد و دیگر مسیولیتی متوجه عراق نبود ای ایران این کشتی را توقیف کردند تا منافع عراق به خطر نیفتد.


کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: پاسخ ایران منطقی بود دشمن نفت ایران را گرفت ایران هم در مقابل نفت دشمن را توقیف کرد ، کار یونان به اندازه ای احمقانه بود که حتی انگلیس هم یونان در خصوص این کار پیام های داد که این کار اشتباه بود چون قبلاً انگلیس چنین کاری انجام داده و تاوان داده بود و اکنون می داند که چنین دزدی هایی علیه ایران بدون پاسخ نمی ماند.

وی ابراز داشت: حرکت ایران صد در صد جوابگو هم خواهد بود و نه تنها منافع ایران را آزاد می کند بازدارنده هم می باشد و به جای اینکه ما مجبور باشیم فردا با جنگ و درگیری و دست به اسلحه شدن حق ایران را بگیرم جلوی حرکت های خشونت آمیز دوباره دشمن را کم می کند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/33817
اخبار مرتبط

نظرات شما