معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم:

۵۰۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم نهال‌کاری شده است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به طرح‌های نهال‌کاری در استان قم گفت: ۵۰۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم نهال‌کاری شده است.

مرتضی داوودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به طرح‌های بیابان‌زدایی در استان قم اظهار داشت:  منطقه کوه نمک قم که دومین کانون بزرگ گردوغبار استان قم است از سال‌های گذشته پروژه‌های بیابان‌زدایی در این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بخش‌های این از این منطقه اقدام به  احداث هلالی‌های آبگیر کردیم که در مهار و رشد گیاهان در منطقه تأثیر فراوانی دارد.
داوودی با بیان این که میزان بیابان این منطقه ۲ هزار ۴۰۰ هکتار است، تاکید کرد: در  ۵۰۰ هکتار از این منطقه نهال‌کاری صورت‌گرفته و هم اکنون  عملیات مراقبت از نهال‌کاری در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با توجه با بارش‌های کم در سال‌های اخیر ما به سمت بیابانی شدن حرکت می‌کنیم و در این میان تنها یک اداره کل نمی‌تواند در موضوع بیابان‌زدایی اقدام کند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم تاکید کرد: الان بیشترین توانی که بگذاریم این است که از توسعه و بیابانی شدن جلوگیری کنیم که در این زمینه طرح‌های نهال‌کاری می‌تواند چاره‌ساز باشد.
وی خاطرنشان کرد: با نهال‌کاری صورت‌گرفته در این منطقه می‌توان تا حدود زیادی گردوغبارهای محلی را مهار کرد خصوصاً این که نهال‌ها بیش از ۲۵ سال عمر می‌کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34384
اخبار مرتبط

نظرات شما