ضرورت تامین آب، برق و گاز واحد‌های صنعتی قبل از راه اندازی آن‌ها

برای توسعه و ایجاد واحد‌های صنعتی جدید باید تکلیف تامین آب، برق و گاز آن‌ها از پیش روشن شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،،استاندار قم در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: برای توسعه واحد و همچنین ایجاد واحد تولیدی و صنعتی جدید، باید تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز فراهم باشد تا تکلیف سرمایه گذار روشن شود نه اینکه بعد از صدور مجوز به دنبال تامین آب و برق این واحد‌ها باشیم.

سید محمد تقی شاهچراغی با اشاره به مشکل کم آبی کشور گفت: در حال حاضر کل منطقه در تامین آب شرب دچار مشکل است و طبیعی است کسی حق تعدی و تجاوز از حقابه تخصیصی ندارد.

وی با بیان اینکه در برخورد با واحد‌های متخلف همه باید به یک چشم دیده شوند افزود: اگر برخی واحد‌های تولیدی در استفاده از حقابه دچارتخلف شوند باید با برخورد یکسانی هم مواجه شوند.

استاندار قم اصلاح نظام توزیع را یکی از راه‌های بهبود وضعیت کنونی آب برق و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: شرکت‌های آب، برق و گاز باید وضعیت کنونی تخصیص‌ها را بازنگری کنند چرا که به برخی از واحد‌ها بیش از نیازشان منابع تخصیص داده شده است.

وی در ادامه به تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف صنعتی کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به تصویب مجموعه اقتصادی استان رسیده در حالی که تنها ۲۴ درصد از این رقم محقق شده است.

شاهچراغی گفت: دستگاه‌ها نباید صرفاً به معرفی واحد‌ها به بانک برای دریافت تسهیلات بسنده کنند بلکه خودشان باید شرایط دریافت وام توسط واحد را تا حد زیادی تسهیل و فراهم کنند.

وی همچنین بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات به بخش صنعت استان تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان درست نیست که مردم استان پولشان را در بانکی بگذارند که آن بانک کوچکترین سهمی در تولید و پیشرفت شهر ایفا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه از تمدید یک ساله پروانه کارخانه‌های کفش و دمپایی در محور قدیم قم کاشان خبر داد و گفت: حدود ۷۰ واحد صنعتی تولید کفش و دمپایی در این محور حضور دارند که پروانه فعالیت آن‌ها به پایان رسیده و باید به اراضی ۹۶ هکتاری شهرک شکوهیه منتقل شود.

روح الله ابراهیمی با بیان اینکه فرصت یک ساله‌ای برای آماده سازی و انتقال این واحد بزرگ در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در صورتی که در طول این مدت واحد‌ها برای جابجایی اقدام نکنند، پروانه آن‌ها تمدید نخواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه ثانویه فاضلاب خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب آب را تصفیه خواهد کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه برای اجرای کامل این طرح به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است خاطرنشان کرد: بازه زمانی یک سال و نیمه برای اتمام این طرح در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار این طرح زودتر به انجام می‌رسد.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این جلسه به برخی مشکلات در واحد‌های صنعتی از جمله آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعات واحد‌های صنعتی به دلیل مشکلات آب، برق و گاز است.

علیرضا هاشمی در تشریح مشکل برق گفت: به عنوان مثال در شهرک شکوهیه حدود ۲۸۰ مگاوات برق فروخته شده است در حالی که ۱۷۰ مگاوات برق تحویل داده می‌شود.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/34456
اخبار مرتبط

نظرات شما