رییس کل دادگستری استان قم مطرح کرد؛

آزادی محکوم پرونده گوهر ناز به درخواست شاکیان صورت گرفت

رییس کل دادگستری استان قم گفت: به درخواست شاکیان یکی از پرونده های کثیر شاکی(گوهر ناز) محکوم این پرونده به قید وثیقه آزاد شد تا بخشی یا تمام مطالبات شاکیان را ادا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رییس کل دادگستری قم در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در ساختمان دادگستری استان برگزار شد اظهار داشت: برای فضای مجازی باید چاره اندیشی شود زیرا تکرار اخبار کذب و بی محتوا باعث سلب اعتماد مردم به رسانه ها می شود دشمن تلاش می کند که اعتماد مردم به رسانه ها از بین برود و با انتشار اخبار دروغ ناامیدی را در جامعه القا می کند تا اینگونه به اهداف خود برسد.

وی بیان داشت: رویکرد جدید در دستگاه قضایی احقاق حق عامه مخصوصا در مسائل اجتماعی است در مواردی که مسئله ای به حقوق عامه مرتبط است و ورود قوه قضاییه تاثیرگذار است ورود می کنیم و در این مدت تصمیمات خوبی در حفظ حقوق عامه گرفته شده است.

رییس دادگستری استان قم افزود: در سفر اخیر رییس قوه قضاییه  مواردی که از توان استان قم خارج بوده به رییس قوه قضاییه اعلام شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

مظفری ادامه داد:  برخی از شاکیان پرونده گوهر ناز که پرونده  کثیرشاکی بود درخواست داشتند که محکوم پرونده مدت زمانی آزاد شود تا خود محکوم  برای استرداد اموال مردم تلاش کند این آمادگی در دستگاه قضایی قم وجود داشت مقدماتی نیاز داشت که انجام شد و محکوم پرونده به قید وثیقه به مدت سه ماه آزاد شد تا در این مدت تمام یا بخشی از مطالبات مردم را پرداخت کند.

وی گفت: این مرخصی به این دلیل به وی داده شده تا در این مدت سه ماهه نسبت به پرداخت اموال مردم اقدام کند شاکیان پرونده نیز در این مدت باید به وی مراجعه کنند و مطالبه اموال خود را داشته باشند و دقت کنند مجددا گرفتار وعده های بدون پشتوانه نشوند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص ورود دستگاه قضا به مسئله آلودگی برخی کارخانجات مستقر در سلفچگان گفت: این موضوع به قدری اهمیت داشت که در سفر اخیر رییس قوه قضاییه به قم یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفت همین مسئله بود و ماموریتی به مدیر سازمان بازرسی کل کشور داده شده تا مشکلات بخش سلفچگان به صورت کشوری بررسی و پیگیری شود.

رییس کل دادگستری استان قم اضافه کرد:  پرونده های تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی باید وصول شود هر گزارشی در این زمینه وصول شود با جدیت ورود کردیم.

وی گفت: این مسیله بیشتر از یکسال است که در شورای تامین استان جز دغدغه های استان است و به دنبال راهکار هستند از طرفی نمی توان به دلیل معضلات اقتصادی کارخانه ها را تعطیل کرد از طرفی هم اگر این ها را آزاد بگذاریم از فیلتر هوا استفاده نمی کنند و باعث مشکلات زیست محیطی می شوند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/34462
اخبار مرتبط

نظرات شما