کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

اقدامات خرابکارانه و تروریستی آمریکا در دنیا نشانه ای از حقوق بشر آمریکایی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه عموماً آمریکا به وسیله واسطه هایی که ابزار دست آن‌ها هستند اقدام به انجام عملیات تروریستی می کند، گفت: اقدامات خرابکارانه و تروریستی آمریکا در دنیا نشانه ای از حقوق بشر آمریکایی است.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به جایگاه حقوق بشر در جامعه جهانی امروز، اظهار داشت: وقتی نحوه تصویب بیانیه ای که بعداً به عنوان بیانیه حقوق بشر شهرت پیدا کرد را بررسی می کنیم و به سوابق فکری و فلسفی این حرکت نگاه می کنیم متوجه می شویم که منظور از بشر در آن بیانیه و همه حرکت هایی که بر اساس آن بیانیه اتفاق افتاده است انسان غربی سرمایه‌دار می باشد.
وی ادامه داد: در این تعریف انسان های آفریقای، آسیایی، آمریکای لاتین و  حتی آن دسته از افراد غربی غیر سرمایه دار هم جایگاهی ندارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: به عنوان نمونه باید گفت در جنگ اول عراق 500هزار زن و مرد و کودک عراقی کشته شدند و یا در سوریه توسط تروریست ها 400هزار غیر نظامی کشته شدند آمریکا هیچ واکنشی نشان نداد اما  وقتی یک نفر نظامی آمریکا در نقطه ای از جهان کشته می شود سعی می کنند که این را خلاف حقوق بشر نشان دهند و به شکل های مختلف مرگ آن یک نفر آمریکایی را حادثه بزرگ جهانی قلمداد کنند.
آمریکا به وسیله دیگران اقدام به عملیات تروریستی می کند
وی خاطرنشان کرد: جنایت‌های منافقین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران انجام گرفت ولی هیچ‌گاه شاهد محکومیت این اقدامات جنایتکارانه از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم نبوده ایم.
کوشکی افزود: حقوق بشر آمریکایی ها فقط معطوف به افراد سفید پوست آنگلوساکسون است و آنها برای حقوق دیگر انسان‌ها اهمیت و ارزشی قائل نیستند. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به صورت مستقیم اقدام به عملیات تروریستی در داخل خاک ایران نکرده‌اند و رویه های آن‌ها حتی در آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوتشان نیز این‌گونه نبوده است آنها عموماً به وسیله واسطه هایی که ابزار دست آن‌ها هستند اقدام به انجام عملیات تروریستی می کند.
وی اضافه کرد: ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی ها در خارج از خاک ایران صورت گرفت و آنها در قالب ادعای دروغین و واهی دفاع پیش دستانه اقدام به انجام این ترور کردند . همه این جنایات حقوق بشر آمریکایی را نشان می دهد.
بیانیه حقوق بشر توسط خود آمریکا و در غیاب کشورهای دیگر تصویب شد
این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: تصویب بیانیه جهانی حقوق بشر با پیشنهاد آمریکا و در غیاب کشورهایی که به آن‌ها کشورهای مسلمان نشین ، کشورهایی که در واقع اروپایی ها آنها را جهان سوم نامگذاری کرده اند انجام شد. کشورهای غربی بدون حضور مابقی کشورها آن چیزی که مدنظر خودشان است را تصویب کردند و  در غالب بیانیه حقوق بشر انجام می دهند.
کم کاری رسانه ها در افشای حقوق بشر آمریکایی
وی با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه های کشور اقدام ویژه‌ای در افشای حقوق بشر آمریکایی انجام نداده‌اند، گفت:  در یک مقطعی در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، خانم مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا نام گروه منافقین را به خاطر اینکه قبل از انقلاب اقدام به ترور چند نفر آمریکایی کرده بود در لیست سیاه قرارداد ولی پس از مدتی نام این گروه از لیست سیاه آمریکا خارج شده بود و مجاهدین به صورت آزادانه اقدام به فعالیت در آمریکا کردند.
منظور از حقوق بشر در قاموس تمدن غرب، انسان سرمایه‌دار است
کوشکی با اشاره به عدم رعایت حقوق بشر در کشورهای مدعی حقوق بشر غرب، گفت: منظور از حقوق بشر، حقوق بشر اروپایی سرمایه‌دار است اگر انسانی در تمدن غرب فاقد ثروت باشد او هم از حقی برخوردار نخواهد بود به خاطر اینکه حقوق افراد و میزان برخورداری آن‌ها را ثروت و سرمایه مشخص می کند وقتی در آمریکا نهضت فقرا به راه افتاد و افرادی که قربانی نهضت سرمایه داری شده بودند جنبش خودشان را 99درصدی ها نامگذاری کردند.
وی تصریح کرد: کسانی که ماه ها در وال استریت متحصن بودند و اعتراض می کردند می گفتند که ما در آمریکا انسان شمرده نمی شویم حقی هم نداریم چون جز ثروتمندان نیستیم. همین ماجرای 99درصدی ها در آنجا کافی است که بدانیم منظور از حقوق بشر در قاموس تمدن غرب چه نوع است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/34607
اخبار مرتبط

نظرات شما