رییس سازمان بسیج مستضعفین:

گروه های جهادی وابسته به هیچ جریان سیاسی نبوده و نخواهد بود/ در گفتمان سازی کارهای بسیج، خلق رویدادهای جذاب محور کارها است

سردار سلیمانی گفت: حرکت های جهادی کشور هیچ گاه در اختیار یک جریان سیاسی یا شخص خاصی نبوده و نخواهد بود زیرا دارای تاریخ مصرف شده و کارکرد خود را از دست می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلسه شورای مدیران ارشد بسیج با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و روءسای اقشار و معاونین بسیج، صبح امروز در ستاد این سازمان برگزار گردید.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی با اشاره به گسترش کمی و کیفی  فعالیت گروه های جهادی در دو سال گذشته گفت: سازمان بسیج برای عمق بخشی رویکرد جهادی و حمایت از جهادگران تمام همت و توان خود را به میدان آورده و این راه با قدرت ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان بسیج مستضعفین اوقات فراغت تابستان را فرصتی مناسب برای جهادگران دانست و افزود: در سه ماه پیش رو برگزاری دو رویداد عمومی و رزمایش های تخصصی اقشار در دستور کار است که در ده مرداد همزمان با سالروز دیدار جهادگران با ولی امر مسلمین جهان در سال 1398؛ برنامه های متنوع یادواره شهدای جهادی، رزمایش جهادگران فضای مجازی با حضور ده هزار نفر برنامه ریزی شده است. در دومین رویداد سیزده شهریور ماه که در سال 1347  مقام معظم رهبری در آن زمان با راه اندازی گروه های خدمت رسان برای کمک به زلزله زدگان شهر فردوس این جریان را بنا گذاشته اند؛ فعالیت گروه های جهادی تخصصی و هم اندیشی جهادگران با حضور پانصد نخبه جهادگر در این منطقه برگزار خواهد شد.
 
سردار سلیمانی گفت: حرکت های جهادی کشور هیچ گاه در اختیار یک جریان سیاسی یا شخص خاصی نبوده و نخواهد بود زیرا دارای تاریخ مصرف شده و کارکرد خود را از دست می دهند. درصورتی  گروه های جهادی با فعالیت روزافزون خود و مشارکت پذیری و هم افزایی با مجموعه های مختلف در همبستگی اجتماعی تاثیر مستقیم داشته و از سوی دیگر بسیج و جریان جهادی، تشکیلات انقلاب و امام المسلیمن هستند.
 
وی با اشاره به نقش گروه های جهادی تخصصی اقشار بسیج افزود: این گروه ها بستر بسیار مناسبی برای خدمت رسانی افراد متخصص و صاحبان دانش و تجربه است که باید در گسترش کمی و کیفی این گروه ها هر قشر برنامه مشخص داشته باشد و در همین راستا برای تا پایان سال جاری هر ماه گروه های جهادی یک قشر به صورت تخصصی رزمایش جهادی برگزار می کند. 
 
وی ضمن پراهمیت دانستن نقش فرهنگ و رسانه در عمق بخشی تفکر بسیجی و همچنین خنثی سازی تلاش های دشمن گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی در بسیج از اصلی ترین نقش کارکردی پیامدهای بسیج است که در تمامی سطوح در برنامه ریزی و طرح ریزی کارها؛ به نوآوری در طراحی رویدادهای جذاب و مخاطب پسند،  توجه شده و  باید جایگاه رسانه در این اقدامات در اولویت باشد.
 
در پایان این جلسه قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت زدایی بسیج در سطح سپاه پاسداران به عنوان رده برتر در سال 1400 شناخته شده که در پایان این جلسه لوح تقدیر و تندیس ویژه ای  به سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی دبیر این قرارگاه و رییس سازمان بسیج سازندگی اهدا گردید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35054
اخبار مرتبط

نظرات شما