مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس خبر داد؛

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در قم+ زمان و مکان

مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس از حرکت بیست و یکمین کاروان نمادین اسرای کربلا در قم روز پنچ شنبه ۲۷ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد فتحی مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس قم در نشست خبری بیست و یکمین کاروان نمادین اسرای کربلا  که عصر امروز در محل هیئت برگزار شد اظهار داشت:  سال ۸۰ آغاز حرکت  کاروان نمادین اسرای کربلا در قم بود در ابتدا برای تهیه تجهیزات به مشکلات زیادی برخورد کردیم اما اکنون بیش از دوهزار دست لباس و دویست پرچم و تعدادی کجاوره وجود دارد که همگی برای هیئت است.


وی تصریح کرد: کاروان اسرای تبدیل به آبروی شهر شده دوهزار نفر هنرور در این مراسم به ایفای نقش خواهند پرداخت  حرکت روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ماه راس ساعت ۱۷ از ابتدای خیابان تولید دارو به سمت سه راه خورشید و سپس به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله خواهد بود.


مسئول فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس ادامه داد: هنرورانی از قم ، ساوه ،اراک، اصفهان ، نوش آباد، خمینی شهر، زنجان و  قزوین در این مراسم  مشارکت دارند و  ۲۵ آیتم در این مراسم اجرا می شود.

وی بیان داشت: همه مشارکت ها مردمی و خودجوش انجام می شود در مسیر حرکت ایستگاه صلواتی نیز وجود دارد همچنین هماهنگی های لازم با پلیس راهور و شورای تامین استان انجام شده است تا با نظم و بدون ترافیک کاروان نمادین اسرای کربلا به حرکت دربیاید.

فتحی اضافه کرد:  در این کاروان نمادین ۹۰ راس اسب و ۱۰۰ نفر شتر از  کاشان و اصفهان و باشگاه سوارکاری اراک و زنجان حضور دارند.


وی ادامه داد: ۵ نفر شتر و ۵۰ راس گوسفند و ۳ راس گوساله در بین کاروان نمادین اسرای کربلا دخیل العباس ذبح خواهد شد.


مسئول فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس تاکید کرد: مهمانان ویژه ای نیز در این مراسم حضور خواهند داشت از جمله داریوش ارجمند قول حضور در این برنامه را داده است.

وی گفت: چیدمان آیتم ها بر اساس مقتل است و ۱۵۰ انتظامات نیز در طول مسیر به نظم دهی حرکت کاروان نمادین و عزاداران کمک خواهد کرد.

فتحی در پایان از عکاسان درخواست کرد برای انجام عکاسی حتما از انتظامات مربوطه کارت عکاسی تهیه شود تا نظم مراسم تا آخر مسیر حفظ شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/35729
اخبار مرتبط

نظرات شما