مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم:

مساجد در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نقش مهمی دارند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: مساجد در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نقش مهمی دارند به‌عنوان‌مثال در دوران کرونا مساجد به مرکز تولید ماسک و سایر اقلام تبدیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی اظهار داشت: مساجد نقش مهمی در جامعه دارند؛ اما در سال های اخیر ‌نگاه کاربردی به مساجد وجود ندارد.
وی با بیان این که در طول جنگ تحمیلی مساجد نقش مهمی داشتند، ادامه داد: مساجد در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری  نقش مهمی دارند به‌عنوان‌مثال در دوران کرونا مساجد به مرکز تولید ماسک و سایر اقلام تبدیل شدند که نشان‌دهنده نقش مهم مساجد در بحران‌ها است.
حیدری افزود: مساجد باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا بتوانند در زمینه آسیب‌های اجتماعی و تربیتی نقش‌آفرین باشند.
وی با بیان این که در دوره جدید کانون مساجد قم برنامه‌هایی مختلفی اجرایی خواهد شد، تأکید کرد: ۴۲۵ کانون برادر و ۲۰۰ کانون خواهر در قم وجود دارد که در نظر داریم این کانون‌ها را توانمند کنیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: مساجد باید به‌قدری توانمند بشوند که شرکت خلاق و دانش‌بنیان باشند و در این عرصه ورود کنند و در کنار این مهم کانون‌ها باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و فعالیت‌های آن‌ها به‌خوبی به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/36637
اخبار مرتبط

نظرات شما