دانش آموزان محروم در این هیاهو فراموش نشدند

در حالی که آشوبگران در ایام بازگشایی مدارس به ایجاد اغتشاش و برهم زدن نظم و امنیت جامعه دست زدند و باعث شدند جشن عاطفه ها برگزار نشود گروه های جهادی و بسیجیان و گره های مردمی و هیئت های مذهبی بسته های لوازم التحریر را بین دانش آموزان محروم توزیع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همه ساله در حرکتی ارزشمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت، جشن عاطفه ها با مشارکت دستگاه های اجرایی و همراهی مردم نوعدوست برگزار می شد.

متأسفانه همزمان با روزهای پایانی تابستان و بازگشایی مدارس آشوبگران با ایجاد اغتشاش شیرینی آغاز مدارس را تلخ کردند همه ساله در این ایام مراسم جشن عاطفه ها و جمع آوری هدایای مردمی برای دانش آموزان بی بضاعت و محروم برگزار می شد که امسال با توجه به ایجاد آشوب توسط عناصر اجیر شده مراسم جشن عاطفه ها برگزار نشد.

اما در این هیاهو بسیاری از خیرین گروهای مردمی ، گروه های بسیج و هئیت های مذهبی از این امر غافل نشدند و بسته های لوازم التحریر از جمله کیف، دفتر، مداد، خودکار ، مداد رنگی، ماژیک، پاکن، تراش، خط کش، برگ  a4 ، جلد، دفترچه یادداشت، جامدادی، برچسب، پوشه، لیوان ، قمقمه و دیگر لوازم مورد نیاز دانش آموزان در بسته بندی های مختلف به دانش آموزان محروم و بی بضاعت اهدا شد.

یکی از محوری ترین مسائل قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است که بیش از ۱۰۰ آیه درباره این موضوعات نازل شده است .احسان و نیکوکاری مانند نماز گاهی لازم است آن را آشکارا و در ملاء عام انجام داد و گاهی نیز باید مخفی باشد تا ریا محسوب نشود؛ بنابراین آنچه در احسان و نیکوکاری اهمیت دارد خلوص نیت برای خداوند است.

آیاتی همچون( الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ) (البقرة:۲۷۴) تاکید دارد که از جمله عباداتی که می توان پنهانی و ظاهری انجام داد، همین انفاق، احسان و نیکوکاری است.


تعلیم و تعلم در آموزه های اسلام مورد تاکید فراوان است تا جایی که بنابر حدیثی معلمی شغل انبیاء معرفی شده است که این مهم نشان از اهمیت جایگاه دانش اندوزی و فراگیری علم در دین مبین اسلام دارد، کمک به تعلیم و کسب علم نیز دارای ثواب بسیاری است.

دانش آموزان سرمایه های آینده کشورهستند و هراقدامی که موجب فراهم شدن بسترتحصیل برای کسانی که به هر نحوی با مشکلات و تنگناهای مالی روبروهستند قطعا کمک به فرد نیست و کمک به توسعه کشور و جامعه است از طرفی باعث جلوگیری از هزینه های اضافه بر دوش جامعه بر اثر ترک تحصیل به علت فقر و افتادن بر مسیر ناهنجاری های جامعه است.


انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/36697
اخبار مرتبط

نظرات شما